Prvá jazda so Škodou Roomster

Krátko po predstavení osviežených tvarov Škody Fabia a Roomster sme dostali možnosť odviezť sa s nimi a zistiť, ako pracujú nové pohonné jednotky.
Vydané  Text: 
Priestor s novou tvárou Pokiaľ by sme mali hovoriť o dizajnových zmenách Škody Fabia a Roomster, museli by sme sa zamerať na prednú časť. Tá dostala nové grafické stvárnenie a teraz vyzerá vizuálne širšia a to aj pri zachovaní vonkajších rozmerov. Uvedomíte si to predovšetkým pri pohľade v noci, keď sa zadívate na nové stvárnenie svetiel. Výraznejšiu optiku dostali a zadné svetlomety s charakteristickým prvkom v tvare C. Pár noviniek sa dostalo aj do interiéru. Za najpodstatnejšie považujeme nové hodnotnejšie volanty a úplne prepracovanú ponuku autorádií, v ktorej nechýba navigačný systém s dotykovým displejom. Novú grafiku dostali aj prístroje. Pozícia sedenia v Roomstri sa zdvihla, čo ocenia najmä vodičky, vyšší vodiči si naopak nájdu ideálnu polohu ťažšie. Žiadne zmeny sa neudiali na veľmi dobre vymyslenom systéme sklápania a variability zadných sedadiel, ktorý umožňuje meniť objem batožinového priestoru od 480 do 1 810 litrov. Jedinú vážnejšiu výčitku máme voči šírke priestoru na nohy predných cestujúcich. Široký stredový panel im uberá z komfortu a môže ich tlačiť do nôh. Podstatné zmeny sa udiali pod kapotou. My sme sa zatiaľ zoznámili s dvoma naftovými motormi, ktorým dodáva presilu vzduchu turbodúchadlo a o palivo sa stará systém common rail. Slabší trojvalec s výkonom 55 kW (75 k) úplne postačí na pokojné rodinné jazdenie, aj keď sa obávame, že s plne naloženým vozidlom (4 pasažieri a batožina) sa bude trápiť. Naopak rovnako naftový turbomotor s objemom 1,6 litra a výkonom 66 kW (90 k) sa s autom, naloženým dvoma osobami, pohrával a dovolil aj dynamickú jazdu. Myslíme si, že práve tento motor bude naftovým ťahúňom ponuky vozidiel Škoda Roomster a Fabia, nakoľko okrem slušnej dynamiky vyniká aj veľmi zaujímavou spotrebou na hranici štyroch litrov/100 km. Z benzínovej ponuky sme sa zoznámili s novým turbomotorom 1.2 TSI s výkonom 77 kW (105 k) v kombinácii so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG. Aj napriek plne naloženému vozidlu štyrmi ľuďmi a batožinou sa motor netrápil a bez problémov zvládal aj dynamickú jazdu. Škoda k tomu v oboch modeloch pridáva príjemné a čitateľné jazdné vlastnosti, ktorými si získala mnoho slovenských motoristov. Škoda Roomster a Fabia prešli faceliftom. Po dizajnovej stránke veľa nezískali, ale doháňajú to novou technikou, ktorú už nadovšetko potrebovali. Vďaka nej sa môžu pokojne uchádzať o priazeň zákazníkov až do momentu, kedy príde nová generácia.