**Lotus F1 Racing**
_Lotus T127/Cosworth CA2010-V8_
18 Jarno Trulli (I)
19 Heikki Kovalainen (FIN)
V roku 1994 sa skončil jeden mýtus: Tím Lotus na prvý pohľad definitívne ukončil svoju činnosť pre nedostatok peňazí. O 16 rokov neskôr je však toto tradičné meno tímu opäť oživené. Dediči odkazu Colina Chapmana pracujú vďaka peniazom z Malajzie. V strednodobom horizonte má mať tím svoje sídlo v Kuala Lumpur, zatiaľ pracuje v priestoroch firmy RTN v Norfolku. Dňa 14. septembra dostal šéf tímu Tony Fernandes zelenú od FIA ako náhrada za BMW Sauber. Auto skonštruoval Mike Gascoyne spolu s 35-člennou skupinou dizajnérov v rekordne krátkom čase. Prvé šasi bolo hotové už 23. januára. Podobnosť s minuloročnou Toyotou je neodškriepiteľná. Nedostatok času na aerodynamické testy velil postaviť konzervatívne auto, ktoré sa počas sezóny pravdepodobne výrazne zmení. Gascoyne však kládol dôraz na skúsenosti: „Všetci členovia tímu sú vo Formule 1 niekoľko rokov.“ Skúsení sú aj piloti Trulli a Kovalainen.
_Plusy_
**Konštruktérsky tím** Skúsení ľudia pod vedením Mikea Gascoynea
**Piloti** Trulli a Kovalainen sú overení hráči
**Meno** Lotus láka sponzorov
_Mínusy_
**Časový plán** Žiaden tím nezačal s prácou tak neskoro
**Očakávania** Meno Lotus zaväzuje
**Tony Fernandes** Šéf tímu bez skúseností
**Hispania Racing Team**
_HRT/Cosworth CA2010-V8_
20 Karun Chandhok (IND)
21 Bruno Senna (BR)
Španieli pôvodne mali vstúpiť do F1 pod menom Adriana Camposa, situácia sa však prudko zmenila. Ešte koncom februára to vyzeralo na krach, aký postihol americký pokus US F1. Potom však jeden zo spoluinvestorov Jose Ramon Carabante prevzal kontrolu nad vecou a tím je zachránený. Aspoň pre rok 2010. Vyhliadky sú však biedne. Adrian Campos musel z firmy odísť, jeho pozíciu prevzal Colin Kolles známy z tímov Midland a Spyker. Auto postavila skúsená talianska firma Dallara, motor dodáva Cosworth. Monopost však bol odhalený len na skromnej prezentácii v meste Murcia a nenajazdil ani jeden testovací kilometer. Ako tímový kolega Bruna Sennu bol angažovaný Karun Chandhok. Obaja nováčikovia majú napriek nulovým skúsenostiam silné reči, že ich auto je až o sekundu rýchlejšie ako monoposty ostatných nováčikov. Sme zvedavi …
_Plusy_
**Dallara** Skúsený taliansky výrobca monopostov by mohol postaviť solídne auto
_Mínusy_
**Piloti** Dvojica nováčikov, ktorá tímu viac pomôže peniazmi ako schopnosťami
**Žiadne testy** Auto pred sezónou vôbec nejazdilo
**Vedenie** Záchrana tímu prišla v poslednej chvíli, Kolles však nepatrí k úspešným manažérom
**BMW Sauber F1 Team**
_Sauber C29/Ferrari 056-V8_ 22 Pedro De La Rosa (E)
23 Kamui Kobayashi (J)
Peter Sauber zachránil svoj tím. Po odchode mníchovskej automobilky nastupujú Švajčiari opäť ako súkromná misia. Meno sa však zatiaľ nemení, takže BMW aspoň formálne ostáva v F1. S overenými silami z Hinwilu, s infraštruktúrou ako top tím a s novou dvojicou pilotov. „Chceli sme nový vietor v tíme,“ odôvodňuje Peter Sauber kombináciu mladého a starého, agresivity a skúsenosti. Prvá sezóna je zabezpečená, zvyšok bude na vlastné riziko. „Tím je dobrá investícia. Nájdeme sponzorov, potrebujeme len trochu času,“ vyhlasuje Sauber optimisticky. Nové auto vzniklo ešte za čias BMW. Je to aerodynamicky pomerne extrémna konštrukcia s vysoko posadeným nosom a štíhlou zadnou časťou. Motor a prevodovka pochádzajú, podobne ako v roku 2005, od Ferrari. De la Rosa si sám kladie cieľ: „Chcem pravidelne získavať body.“
_Plusy_
**Dedičstvo BMW** Nové auto bolo vyvinuté podľa meradiel továrenského tímu s pomocou peňazí BMW
**Zohraný tím** Takmer žiadna fluktuácia zamestnancov
_Mínusy_
**Rozpočet** Prvá sezóna je zabezpečená, nemôžu však veľmi vyskakovať a sponzori sa nehrnú
**Piloti** Štart s dvomi prakticky neznámymi jazdcami
**Virgin Racing**
_VirginF1 VR-01/Cosworth CA2010-V8_
24 Timo Glock (D)
25 Lucas Di Grassi (BR)
Nick Wirth verí v počítače. Technický šéf techniky tímu Virgin považuje aerodynamické tunely za vyhodené peniaze. Jeho monopost VR-01 vznikol za šesť mesiacov vývoja vo virtuálnej realite počítačovej dynamiky kvapalín (CFD). Auto sa v mnohých detailoch odlišuje od hlavného prúdu. Nos je síce nízko posadený, no ani Wirth sa nevyhol líniám, ktoré stanovil minuloročný Red Bull. Bočnice sú relatívne krátke, zadná časť sa obišla bez plutvy. Do očí však udrie famózne lakovanie, ktoré reprezentuje nekonvenčnosť celého tímu pod patronátom Richarda Bransona. Vnútornosti auta pochádzajú od známych firiem. Motor sa síce hrdí názvom Marussia (ruský malosériový výrobca športových automobilov), je to však Cosworth. Základy prevodovky dodala skúsená firma X-Trac. Tímovou jednotkou je bojovný Timo Glock, nováčik Lucas Di Grassi má za sebou solídnu kariéru v seriáli GP2.
_Plusy_
**Glock** Pilot so skúsenosťami a bojovým duchom
**Wirth Research** Skúsený konštruktér s inovatívnymi nápadmi
_Mínusy_
**Cosworth** Motor zapadnutý prachom nemusí stačiť na konkurenciu
**Virtuálny vývoj** Je riskantné vzdať sa aerodynamického tunela pri návrhu auta
Viac informácii o sezóne 2010 sa dočítate v amš F1 Špeciál 2010, ktorý je práve v predaji.