Okruh najväčších favoritov na zisk majstrovského titulu tvoria okrem minuloročných lídrov aj tradiční hráči, ktorí sa výrazne poučili z vlastných chýb.
**Vodafone McLaren Mercedes**
_McLaren MP4-25/Mercedes FO108W_ 1 Jenson Button (GB) 2 Lewis Hamilton (GB)
McLaren je pre Mercedes už len zákazníkom. Na jeden z najúspešnejších tímov histórie však pôsobí zmena pozície nemeckého partnera ako doping. Prvé podpichnutie: Majster sveta Jenson Button prestúpil od Brawnu, ktorý je teraz Mercedes GP, k McLarenu. S Lewisom Hamiltonom tvorí anglický tím snov. Interné konflikty sa dajú očakávať. McLaren chce, podobne ako Ferrari, nadobudnúť pôvodnú silu. Taliani však pomerne skoro zavrhli vývojový program minuloročného auta, kým McLaren strávil ďalšími úpravami starého modelu MP4-24 ešte veľa času. „Aby sme pochopili chyby, ktoré sme urobili začiatkom sezóny,“ odôvodňuje šéf tímu Martin Whitmarsh. Nové auto MP4-25 však nie je žiadna evolúcia. Predovšetkým v zadnej časti sú nevídané aerodynamické riešenia. Údajne ide o cielené prerušenie prúdenia vzduchu vo vysokých rýchlostiach.
_Plusy_
**Piloti** Najlepšia dvojica s ostatnými dvoma majstrami sveta
**Rozpočet** Popri Mercedes GP a Ferrari najlepšie finančné zázemie
**Technika** Špičkoví tím konštruktérov
_Mínusy_
**Tímový súboj** Hamilton vs Button v sebe skrýva nebezpečenstvo konfliktov
**Mercedes** Partner degradovaný na zákazníka
**Mercedes GP Petronas**
_Mercedes MGP W01/Mercedes FO108W_ 3 Michael Schumacher (D) 4 Nico Rosberg (D)
Posledné vystúpenie legendárnych strieborných šípov sa uskutočnilo 11. septembra 1955. Opona padla v Stuttgarte. O 55 rokov neskôr sa Mercedes ako tím vracia s veľkou pompou na scénu Formuly 1. Na režisérsku stoličku si sadá tvorca majstrov Ross Brawn, najväčšou hviezdou je Michael Schumacher a hlavným sponzorom Petronas. Nico Rosberg a Nick Heidfeld kompletizujú nemecký národný tím, ktorého produkty sa vyrábajú v Anglicku:auto v Brackley, motor v Brixworthe. Dizajnérsky tím však teraz nemal časový náskok pred konkurenciou. „Napriek duelu o titul s Red Bullom sme popri novom aute investovali len jeden týždeň do vývoja starého,“ prezrádza Brawn. Nový MGP W01 má nízko položený nos a v porovnaní s konkurenciou je prekvapujúco krátky. Na začiatku testov sa vyskytli problémy s pneumatikami.
_Plusy_
**Michael Schumacher** Superstar s veľkou motiváciou je späť
**Ross Brawn** Tvorca majstrov s podporou Mercedesu
**Motor** Najsilnejší v poli
_Mínusy_
**Nemecký súboj** Schumacher vs Rosberg bude stredobodom mediálnej pozornosti
**Vývoj** V porovnaní s minulým rokom bez časovej výhody oproti ostatným
**Red Bull Racing**
_Red Bull RB6/Renault RS27-2010-V8_ 5 Sebastian Vettel (D) 6 Mark Webber (AUS)
Red Bull opäť raz trochu meškal. Šéfdizajnér Adrian Newey natiahol čas na vývoj až do krajnosti, a tak dostali Vettel s Webberom namiesto 15 len 12 dní na testovacie jazdy. Napriek tomu je nové auto n a prvý pohľad len vylepšením starého. Newey dokonca ponechal netradične pruženie systémom pull-rod na zadnej náprave. To však obmedzuje šírku difúzorového kanála, ale Newey si pomohol jedným trikom: posunul prívod vzduchu v difúzore viac dopredu. Pritom mu pomohol úsporný motor od Renaultu. Menšia nádrž v porovnaní s konkurenciou usporí niekoľko centimetrov dĺžky i kilogramov v pretekoch. Sebastian Vettel ide do sezóny ako tajný favorit. Ale Mark Webber ohlasuje vicemajstrovi sveta súboj. Výhoda Red Bullu oproti konkurencii: „U nás je potenciál konfliktov menší,“ tvrdí Webber.
_Plusy_
**Newey** Nové pravidlá sú veľkou príležitosťou pre hviezdneho konštruktéra
**Renault** Úsporný motor
**Vettel** O rok viac skúseností pre vicešampióna
_Mínusy_
**Neskoro hotové auto** Red Bull obetoval tri testovacie dni
**Menšia výhoda techniky** Veľa Neweyho nápadov z roku 2009 konkurencia okopírovala
**Scuderia Ferrari Marlboro**
_Ferrari F10/Ferrari 056-V8_ 7 Felipe Massa (BR) 8 Fernando Alonso (E)
Tlak je veľký. Po neúspešnom roku 2009 zaviazal prezident Ferrari Luca Montezemolo svojich spolubojovníkov úlohou zvrátiť vývoj. Šéf tímu Stefano Domenicali s ním súhlasí: „Sezóna 2010 je pre nás dôležitá. Musí prísť zmena.“ V prospech nej investovali Taliani celý majetok do novej nádeje Fernanda Alonsa. Ferrari sa navyše zbavilo starostí, či bude Felipe Massa po nehode v Maďarsku tým, čím býval. Brazílčan šliape na plyn ako voľakedy. Inžinieri zastavili vývoj starého auta v auguste 2009, aby sa naplno sústredili na nové s označením F10. Vzišiel z toho kríženec Red Bullu RB5 a minuloročného Ferrari s unikátnym trojitým difúzorom. Po prvom teste si šéf techniky Aldo Costa vydýchol: „Všetky údaje z aerodynamického tunela sa potvrdili.“
_Plusy_
**Alonso** Superstar španielovho formátu je obohatením pre každý tím
**Poučení rokom 2009** Technici vedia, aké chyby urobili v minulej sezóne
_Mínusy_
**Organizácia** Tlak zhora prináša späť chaos minulých rokov
**Massa** Ako zvládne Brazílčan Alonsovu eufóriu a svoj vlastný návrat?
Viac informácii o sezóne 2010 sa dočítate v amš F1 Špeciál 2010, ktorý je práve v predaji.