Aj napriek skeptickým prognózam sa slovenská posádka na vozidle Peugeot 308 umiestnila na prvej pozícii s najlepšou spotrebou a navyše Slovensko bolo vyhodnotené ako najúspešnejšia krajina!
Preteky, ktorých základným cieľom bolo spotrebovať čo najmenej paliva, usporiadal francúzsky Peugeot. Vyhrať mohla hlavne schopnosť vodiča viesť svoje vozidlo čo najplynulejšie. Viac informácií o podmienkach a trase pretekov si môžete prečítať v článku [Peugeot Eco Cup](http://autoviny.zoznam.sk/cl/100202/678739/Peugeot-Eco-Cup-pozna-slovenskych-sutaziacich).
Vyhlásenie výsledkov prebehlo na ženevskom autosalóne v dopoludňajších hodinách. Víťazná slovenská posádka v zložení Tomáš Šárik a Lucia Lamperová si ako hlavnú výhru zo súťaže odvezú vozidlo Peugeot 308. Ich víťazstvo a spotreba 3,14 litra nafty na 100 km prispela aj k celkovému víťazstvu slovenského tímu, ktorý mal spomedzi všetkých krajín najlepšiu priemernú spotrebu. V ostatných kategóriách vyhrali Česi, Belgičania a Chrováti, čo poprelo všetky predpoklady. Tie favorizovali súťažiacich zo západnej Európy, kde je oveľa silnejšie povedomie o jazde s čo najnižšou spotrebou. Na druhej strane, ukázali sme, že aj podceňované krajiny majú svoju silu a dokážu dosiahnuť dobré výsledky. Video zo súťaže si môžete pozrieť [TU.](http://www.ecocup.peugeot.com/sk)
Na súťažiacich čakala náročná trasa, počas ktorej na vozidlá zaútočila búrka so silným vetrom. Vyčíňanie živlov spôsobilo problémy s GPS a navigáciu zvládol najlepšie ten, kto vedel čítať itinerár. Napriek náročným podmienkam, ku ktorým sa pridal aj nedostatok spánku a nahustený program, si účastníci odniesli množstvo krásnych spomienok. Pri boji o čo najnižšiu spotrebu nechýbali zbrane ako vypnutá klimatizácia a kúrenie, deky na kolenách na zahriatie či utieranie rosy zo skiel vreckovkou, niektorí súťažiaci dokonca sklopili spätné zrkadlá. Víťazmi sa ale stali tí, ktorí mali dostatočne pevné nervy na to, aby vydržali jazdiť plynulo a udržali nervy na uzde. Lebo jazdiť na diaľnici slimačím tempom, to si naozaj vyžaduje silnú náturu.
Peugeot Eco Cup – Vyhodnotenie krajínPoradieKrajinaVozidloSpotrebaPriemer krajiny**1.****Slovensko**2073,34141514**3,482336169**3083,1401132730083,8629302450083,58488602**2****Belgicko & Luxembursko** 2073,24333874**3,508349117**3083,3753375530083,7021835450083,71253665**3****Chorvátsko**2073,60496333**3,575756446**3083,4018092330083,5674941250083,72875909**4****Turecko**2073,4735178**3,584918172**3083,2766739630083,9971938250083,59228711**5****Francúzsko**2073,30999292**3,593817956**3083,1996646530084,2748652850083,59074897**6****Portugalsko**2073,36129262**3,608374618**3083,3636348530083,8446086350083,86396237**7****Maďarsko**2073,32866048**3,622761552**3083,3242312530084,1252942150083,71286027**8****Česká republika**2073,47089273**3,644403567**3083,5052375230084,2690739650083,33241006**9****Slovinsko**2073,49389751**3,647200893**3083,5623131330084,1353553450083,39723759**10****Švajčiarsko**2073,25368093**3,663025871**3083,9068352130084,0509298550083,44065749**11****Holandsko**2073,39437717**3,671127654**3083,2650508830083,9382208550084,08686172**12****Nemecko**2073,45077326**3,675709834**3083,3462817330083,8596943150084,04609003**13****Taliansko**2073,47192179**3,679961802**3083,463156630083,9240770850083,86069173**14****Rakúsko**2073,55766631**3,762256529**3083,4971542430083,7818602950084,21234528**15****Dánsko** 2073,55296658**3,798599143**3083,3060508830084,2351803550084,10019876**16****Poľsko**2073,46470401**3,815378664**3083,5967986230084,3435675450083,85644448**17****Španielsko**2073,52812751**3,834715215**3083,4707519930084,1821979850084,15778339**18****Veľká Británia** 2073,77499586**3,886786123**3083,9889558330083,7067666350084,07642617
AUTOVINY.SK » Aktuality » Peugeot Eco Cup: Slováci sú najlepší AKTUALIZOVANÉ, VEĽKÁ GALÉRIA