Citroën pred rokom predstavil novú identitu, tvár a novú líniu výrazných modelov DS. Dnes máme možnosť stretnúť sa s jej prvým produktom – Citroënom DS3.
Po ročnom dráždení a napínaní prichádza prvá možnosť na to, aby si aj slovenskí zákazníci ošahali sériovú podobu prevtelenej moderny. Citroën DS3 síce používa božskú skratku DS, ale iba preto, aby evokoval vozidlo, ktoré zbúralo konvencie a nasmerovalo automobilizmus do 20. storočia. Dnešná DS3 sa taktiež pokúša rúcať predstavy. Tentoraz o tom, že imidžové malé auto musí vychádzať iba z vozidiel, ktoré v 60. a 70. rokoch stavali celé národy na kolesá a dnes je jeho exkluzívnejším dieťaťom, v ktorom sa dobre sníva na mladosť. DS3 dýcha mladosťou, optimizmom, nevtieravým šarmom a drobnosťami, podľa ktorých si rýchlo poviete – toto mohli vymyslieť iba Francúzi! Auto sa z bežného hľadiska vymyká aj šírkou individualizácie. Takmer všetko, od farby karosérie, strechy, kolies a interiéru až po druh koberčekov sa môže prispôsobiť vášmu vkusu. Výrobca dokonca ponúka aj viacero grafických námetov a zvažuje, že každý rok vytvorí aj novú módnu kolekciu vyhotovení. A to už bude vyvrcholenie spojenia medzi francúzskym automobilovým výrobcom a svetom parížskych módnych salónov. Dokonca sa, ale zatiaľ nie veľmi nahlas, uvažuje aj o možnosti každoročne prezliekať modely do aktuálnej kolekcie. Ale to je hudba budúcnosti. Dnešok hovorí, že nech si vymyslite akúkoľvek kombináciu farieb a materiálov, tak auto dostanete v štandardnom čase. To znamená, že do dvoch mesiacov od podpísania objednávky.
Citroën DS3 prichádza na Slovensko s troma úrovňami výbavy Design, Style a Sport. Už v základnej výbave Design dostane zákazník prvky ako ESP, tempomat, klimatizácia či rádio s CD a MP3. Citroën DS3 sa chce od konkurencie odlíšiť aj tým, že klientovi ponúkne špeciálnu servisnú starostlivosť. Tá zahŕňa rozšírenú záruku, bezplatný servis a bezplatné zapožičanie automobilu počas servisných opráv.
Pohon zabezpečia tri benzínové motory – 1.4 VTi (70 kW/90 k) a 1.6 vo dvoch výkonových verziách (88 kW/120 k a 115 k/155 kW). Naftová spoločnosť si vystačí s dvoma výkonovými verziami motora s objemom 1,6 litra (68 kW/92 k a 82 kW/112 k). Motory 1.4 VTi, 1.6 VTi a 1.6 HDi s výkonom 88 kW/120 k spolupracujú s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou, najsilnejší benzínový a naftový motor spolupracuje so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. K benzínovému motoru 1.6 s výkonom 88 kW/120 k sa dá objednať aj 4-stupňová robotizovaná prevodovka. V Ženeve sa predstaví aj športová verzia DS3 Racing s výkonom 174 kW/200 k a viacerými dizajnovými exteriéru a mechanickými zlepšeniami v prospech jazdných vlastností a pôžitku za volantom.
Citroën DS sa na slovenskom trhu objaví od apríla pri príležitosti bratislavského autosalónu a odštartuje s cenou 13 990 eur.
Ceny Citroënu DS3 MotorVýkon Výbava Benzínové DesignStyleSport1.4 VTi70 kW/95 k13 990 1.6 VTi88 kW/120 k 16 290 1.6 VTi AT88 kW/120 k 17 290 1.6 THP115 kW/155 k 18 590 Naftové 1.6 HDi68 kW/92 k 17 290 1.6 HDi82 kW/112 k 19 590