Škoda Fabia a Roomster prichádzajú s novou tvárou

Pre všetkých, ktorí nedočkavo vyzerajú príchod osviežených tvarov najpredávanejšieho automobilu na našom trhu, máme dobrú správu!
Vydané  Text: 
Škoda Fabia a Roomster si s týmto výzorom odkrútili svoje kilometre na cestách a nebolo ich málo. Preto prišiel čas na osvieženie tvarov a na novú techniku, čo je ešte podstatnejší moment tejto kozmetickej zmeny. Slovo kozmetická je úplne namieste. Zvonku sa toho veľa nezmenilo. Omladený vzhľad vozidiel Fabia (karosárske verzie hatchback, kombi aj Scout) a Roomster podčiarkuje nová mriežka chladiča a trojrozmerne tvarované svetlomety, ktoré sa podstatne rozšírili a vizuálne zdôrazňujú horizontálnu líniu automobilu a opticky celé vozidlo rozširujú, čo mu vizuálne pridá na cestnej stabilite. Zvýšením dynamického vzhľadu prednej časti umocňuje Fabia svoju eleganciu a Roomster naďalej zaujme svojím výrazným výzorom. Oveľa podstatnejšie zmeny sa však udiali pod prednou kapotou. Fabia potrebovala nové motorizácie ako soľ, veď práve v tejto oblasti na svojich konkurentov strácala. Svoju premiéru budú mať moderné, väčšinou prepĺňané motory. Celkovo je k dispozícii päť benzínových a tri naftové motory. Výkonové spektrum benzínových agregátov siaha v prípade modelového radu od Fabia 44 kW až do 77 kW, v prípade modelového radu Roomster od 51 kW do 77 kW. Všetky pohonné jednotky dodávané do krajín EÚ spĺňajú normu EU 5, ponúkajú nízku spotrebu a tým aj mimoriadne nízke emisie CO2. Novinkou je aj dvojspojková prevodovkou DSG, ktorá pracuje so siedmimi prevodovými stupňami a v spolupráci s novým benzínovým motorom 1.2 TSI s výkonom 77 kW dosahuje spotrebu 5,3 litra na 100 km. Štvorvalcový motor TSI je k dispozícii vo dvoch výkonových stupňoch – 63 kW a 77 kW. Obidve výkonové verzie budú k dispozícii aj s päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Naftové motory pokryjú z objemu 1,6 litra výkonnostné spektrum od 55 kW do 77 kW. Všetky naftové motory dostali filter pevných častíc. Medzi najdôležitejšie zmeny patrí prechod od starého systému čerpadlo-tryska na vysokotlakové vstrekovanie pomocou systému Common Rail, ktorý dosahuje vstrekovacie tlaky až 1 600 bar a rýchla reakcia piezo-vstrekovačov umožňujúca vykonať až päť vstrekov v jednom takte. Automobily tak ponúknu citeľne pokojnejší chod motora, zníženie emisií škodlivín a kombinovanú spotrebu nepresahujúcu 4,2 litra na 100 km. Paleta motorizácií: Benzínové motory 1,2 HTP/44 kW (60 k) 1,2 12V HTP/51 kW (70 k) 1,4 16V/63 kW (86 k) 1,2 TSI/63 kW (86 k) 1,2 TSI/77 kW (105 k) Naftové motory 1,2 a 1,6 TDI CR DPF/55 kW (75 k) 1,6 TDI CR DPF/66 kW (90 k) 1,6 TDI CR DPF/77 kW (105 k) Pokiaľ sa na novú Fabiu či Roomster chcete pozrieť naživo, odporúčame buď cestu do Ženevy, alebo si počkať na bratislavský autosalón, kde bude patriť medzi najväčšie lákadlá.