Sobota 20. februára bola pre všetkých záujemcov o účasť na podujatí Peugeot Eco Cup veľmi podstatným dňom. Rozhodovalo sa o tom, kto nakoniec pocestuje do Paríža a vyzve súperov do boja o najnižšiu spotrebu.
Výber súťažiacich sa nerodil vôbec ľahko. Do súťaže sa dovedna prihlásilo 2 112 záujemcov (čo radí Slovensko na tretie miesto spomedzi všetkých 18 európskych krajín), ktorí museli vyplniť dotazník na slovenskej stránke značky Peugeot. Z nich vzišla záverečná osmička kandidátov, ktorá sa pobila o štyri miesta v autách, ktoré v nedeľu 28. 2. vyrazia spod parížskeho Víťazného oblúka na 1 000-kilometrovú cestu do Ženevy. Počas nej musia dosiahnuť čo najnižšiu spotrebu. Na priebeh ich cesty budú dohliadať komisári, ktorí sa postarajú aj o to, aby mali autá rovnakú váhu a nikto nemal v tomto smere výhodu. Dosiahnú to pridávaním závaží do batožinového priestoru. Navyše palivové nádrže dostanú plombu, pre prípad núdze dostane každá posádka aj zaplombovaný kanister s piatimi litrami nafty. Pre každý prípad, lebo trasa je nastavená tak, aby ju posádky zvládli na jednu nádrž. Vyzerá to ako poriadna výzva, preto sme už teraz zvedaví, ako si bude počínať 72 posádok z celej Európy. Ako nám povedal pán Guillaume Ducrest, generálny riaditeľ značky Peugeot na Slovensku, „cieľom celej akcie je podporiť tímovú spoluprácu a použiť nové cesty na popularizáciu značky. Navyše podujatie sa podarilo naplánovať na čas, kedy vrcholia zimné olympijské hry, čo ešte intenzívnejšie podnieti súťaživosť medzi jednotlivými národnými posádkami“. A aby to nebolo málo, v hre sú aj zaujímavé výhry. Keďže sa jazdí na štyroch rôznych vozidlách značky Peugeot (207, 308, 3008 a 5008) s naftovými motormi HDi, víťaz každej kategórie získa také auto, v akom jazdil, čo je samé o sebe silnou motiváciou. Trasa pretekov zavedie súťažiacich spod parížskeho Víťazného oblúka, cez Mulhouse, kde je múzeum značky Peugeot, Sochaux, až do Annecy, kde je cieľ a kde komisári odborne premerajú spotrebu každého vozidla. No a kto zasadne do jednotlivých súťažných vozidiel so slovenskou trikolórou?
Peugeot 207
Peter Czibor, Orsolya Lanczová
Peugeot 308
Tomáš Šárik, Zuzana Lamperová
Peugeot 3008
Vladimír Belica, Tomáš Belica
Peugeot 5008
Pavel Hron, Antonín Kuřimský
Veríme, že sa bude našim posádkam dariť a budeme im držať palce. A vám, ktorí ich budete podporovať z tepla domova, prinesieme aktuálne spravodajstvo z pretekov.