Volkswagen Polo GTI: Malý nervák prichádza

Skratka GTI znamená v prípade Volkswagenu zaujímavú kombináciu malého auta a veľkého výkonu. Preto bolo iba otázkou času, kedy s takýmto označením príde aj aktuálna verzia Pola.
Vydané  Text: 
Ženeva opäť zažije záľahu noviniek, porovnateľnú s bratislavskou snehovou nádielkou. A aby toho nebolo málo, riadny bude aj výkon nemeckého drobca, ktorý sa príde predstaviť. Polo GTI dostane to najlepšie, čo si môže priať malé auto od koncernu VW. Začneme od podlahy, čiže od podvozku, ktorý sedí oproti sériovému autu o 15 mm nižšie a jazdí na 17-palcových kolesách. Krútiaci moment medzi kolesami prednej nápravy rozdeľuje elektronicky riadený samosvorný diferenciál, ktorý sa necháva titulovať skratkou XDS. A s akou silou sa bude pasovať? S takou, akú vyvinie benzínový motor 1.4 TSI s dvojitým prepĺňaním turbom a kompresorom. To znamená, že motor vydá výkon 132 kW (180 k) pri 6 200 otáčkach za minútu a turbotechnika sa podpísala pod krútiaci moment 250 Nm, ktorý je k dispozícii v rozsahu od 2 000 do 4 500 otáčok za minútu. Motor spolupracuje so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG. Márne nebudú ani dynamické vlastnosti malého žihadla s pohotovostnou hmotnosťou 1 184 kg. Z nuly na stovku zrýchli za 6,9 sekundy a ručička rýchlomeru sa zastaví až pri rýchlosti 229 km/h. K tomu sa pridáva aj optimistická spotreba paliva na úrovni šiestich litrov benzínu na 100 km. GTI sa v Golfe pred časom prezentovalo zaujímavým farebným poťahom interiéru s miernymi prvkami retro. Okrem stehov s červenou niťou sa pridali kárované poťahy a táto tradícia sa dostala aj do nového Pola GTI. Takže ak sa o Pole hovorí ako o malom Golfe, tak verzia GTI v ničom nezaostáva. Už len ostáva veriť, že emisné predpisy veľmi nezadusia zvuk z dvojitých koncoviek výfukového potrubia. Pre nedočkavcov dodávame, že Polo GTI sa na slovenský trh dostane začiatkom júna a podľa našich informácií si za ňu v predajni vypýtajú približne 22 500 eur.