Citroën DS HIGH-RIDER, nové smerovanie hybridov

Línia DS dopĺňa hlavnú líniu značky Citroën a zameriava sa na klientov, ktorí hľadajú štýlovo výraznejšie produkty s prepracovanou architektúrou, ponúkajúce nevšedné a vycibrené zážitky.
Vydané  Text: 
CITROËN vytvoril štúdiu so zámerom nanovo vyjadriť dynamiku automobilu, no bez toho, aby sa tým zároveň zriekol šarmu klasických línií tradičných automobilov s karosériou kupé. Využíva bežnejšie a praktickejšie výrazové prvky, ktoré vyhovujú dopravným podmienkam dneška, pričom k nim pridáva aj novo vyvinuté potešenie z jazdy. Kompaktné a robustné tvary štúdie DS HIGH-RIDER sú v silnom protiklade k súčasným štvormiestnym kupé s pretiahnutou nízkou siluetou. Silueta štúdie DS HIGH-RIDER priznáva svoju výšku a kombinuje ju s kompaktnými rozmermi tak, aby sa vynímal dynamický duch vozidla. Táto ponúkaná dynamika sa prejavila nie len vizuálne, ale aj za volantom a v jazdných zážitkoch a podpísali sa pod ňu aj nasledovné elementy: čelné sklo, ktoré zasahuje do strechy, architektúra interiéru bola prispôsobená tomu, aby mala posádka dobrý pocit z kvalitných materiálov, koré ju obklopujú, podvozok využíva všetky skúsenosti značky, aby zaručil výraznú dynamiku jazdy a maximálnu možnú filtráciu nerovností na ceste. Tvary, ktoré stelesňujú novú víziu Keďže štúdia berie svoju inšpiráciu priamo z hodnôt, ktoré predstavuje, znamená to, že DS HIGH-RIDER sa vymaní zo zaužívaných klišé a dostane jedinečné, nevšedné, mimoriadne moderné a prirodzene elegantné tvary. DS HIGH-RIDER sa nebude pokúšať vyjadriť iba dynamiku, alebo len všestrannosť: línia štúdie je veľmi čistá a zároveň živá. Tento objekt túžob sa vyznačuje svojou jednotou, ktorá sa dá označiť aj ako „automobilová krása“, ktorá uprednostňuje harmóniu tvarov, ich vzájomný prienik a zladenie a vytvára jednoliaty homogénny tvar. Zvýšená svetlá výška a 19-palcové disky kolies z ľahkých zliatin sa podieľajú na proporciách a podčiarkujú charakter štúdie DS HIGH-RIDER. Pri vývoji hral prím dizajn a objavenie autentickej elegancie, no pritom sa nezabudlo ani na prvky, ktoré k takémuto typu karosérie neodmysliteľne patria: výrazné blatníky, nárast rozmerov a hrany, ktoré samé o sebe vedia zvýrazniť robustnosť a bezpečnosť štúdie DS HIGH-RIDER. Prvky ako predné a zadné nárazníky sa taktiež pridali k vyjadrovaniu dynamiky a obratnosti vozidla, no dizajnérom sa podarilo zakomponovať ich do línií vozidla tak, aby vytvárali jednoliaty celok. Jedinečný lákavý a obratný koncept DS HIGH-RIDER dynamizuje všestrannosť a pridáva k nej obratnosť: na prvý pohľad sa javí ako kupé v neustálom pohybe s dobre vyváženými proporciami. Ako kupé, ktoré svojimi mohutnými proporciami vyvoláva pocit istoty, no bez toho, aby vyzeralo agresívne: zvýšená svetlá výška zabezpečuje, že z miesta vodiča je dobrý výhľad na cestu, čo dodáva šoférovi pocit dominancie. Auto dodáva majiteľovi pocit bezpečia, no bez akejkoľvek arogancie a brutality. Navyše vozidlo nezaberá na ulici veľa miesta, čoho presný opak je jeho interiér : dĺžka DS HIGH-RIDER ostáva 4,26 m (so šírkou 1,82 m a výškou 1,48 m) plne zachovávajúc neobyčajnú priestrannosť a pohodlie. Obratnosť a vnútorný priestor ale nie sú jedinými vlastnosťami štúdie DS HIGH-RIDER, ktoré by ju mali výrazne odlišovať od všetkého ostatného, čo sa pohybuje po cestách. Pod kapotou sa ukrýva aj jedinečná koncepcia pohonu, kombinujúca plne hybridnú trakciu doplnenú o naftový motor. Potešenie z dynamických jazdných vlastností sa v prípade tejto štúdie spája aj s ochranou životného prostredia. „Full Hybrid“ s naftovým motorom umožňuje spojiť palivovú nenáročnosť naftového motora ostatnej generácie s elektrickým režimom ZEV (Zero Emission Vehicule), pričom sa optimálne využívajú alebo dopĺňajú výhody oboch zdrojov výkonu. Elektromotor môže prispieť svojim krútiacim momentom a pomôcť naftovému motoru napríklad v momente, kedy vodič potrebuje výrazne akcelerovať. Navyše krútiaci moment elektromotora je prenášaný na kolesá zadnej nápravy: v tomto prípade to znamená, že auto má oveľa lepšiu hybnosť a vyťaží z krútiaceho momentu oveľa viac tým, že ho užitočnejšie prenesie na vozovku, čo výrazne prispieva k jazdným vlastnostiam štúdie DS HIGH-RIDER.