Nový Mégane Coupé-Cabriolet završuje obnovu radu Mégane, ktorú tvorí už 5 karosérií. Jeho dizajn kombinuje eleganciu kupé so zážitkami z kabrioletu. Jeho vzhľad charakterizuje veľká sklenená strecha, ktorá pripomína kabriolet dokonca i v zatvorenom stave. Táto čierna sklenená strecha s vysokým leskom v spojení s prvkami v upravenom leštenom chróme v okolí čelného skla a obvodové línie umožňujú po stlačení tlačítka zmenu z polohy coupé na kabriolet. Zadné tmavočervené svetlá podtrhujú jeho výrazný svetelný štýl vďaka svetelnému vzoru a brzdovým svetlám s technológiou LED. Vyhotovenie interiéru vyjadruje eleganciu a rafinovanosť prostredníctvom kvality materiálov a povrchovej úpravy, ako aj možností výberu farieb: tmavo šedý, svetlo béžový alebo dvojfarebný červeno-šedý poťah kožených sedadiel. Vzhľad prístrojovej dosky je spoločný s novým modelovým radom Mégane.
Pevná zasúvacia sklenená strecha predstavuje priehľadnú plochu s veľkosťou 0,47 m². Poskytuje dostatočné osvetlenie kabíny a navodzuje pocit priestoru a voľnosti. Tiež zaisťuje vynikajúcí akustický a teplotný komfort a pocit pokoja z dôvodu lepšej ochrany proti vandalizmu. Pohyb dvojdielnej strechy zaisťuje elektrohydraulický mechanizmus. Zloženie strechy trvá 21 sekúnd. V polohe kabriolet má vodič a spolucestujúci skutočný pôžitok z pocitu voľnosti. Nástup do vozidla uľahčuje posunutie rámu čelného skla o 10 cm oproti vozidlu Mégane II Coupé-Cabriolet. Aby mali všetci cestujúci komfort otvoreného automobilu, nový Mégane Coupé-Cabriolet dostal sériovo dodávanú pevnú sklenenú ochranu proti vetru, umiestnenú za opierkami hlavy druhého radu sedadiel. Tento prvok umožňuje obmedziť hluk pri jazde so štyrmi cestujúcimi až do 90 km/h. Je pripojený k odnímateľnej sieti proti vetru, ktorá sa umiestňuje za predné sedadlá a umožňuje pohodlnú jazdu dvoch osôb, a to bez hluku pri akejkoľvek rýchlosti.
V novom vozidle Mégane Coupé-Cabriolet má vodič a traja spolucestujúci komfort zodpovedajúcí sedanu. V usporiadaní so zatvorenou strechou má batožinový priestor objem 411 litrov, po sklopení strechy sa zmenší na 211 litrov.
Ponuka pohonných jednotiek obsahuje päť možností. Dve benzínové (1.4 TCE 95 kW/130 k a 1.6 16V 80 kW/110 k) so 6-stupňovými manuálnymi prevodovkami a tri naftové (dCi 110, 130 a 160 FAP), spriahnuté so 6-stupňovými manuálnymi prevodovkami. Motor dCi 110 FAP môže spolupracovať aj s dvojspojkovou prevodovkou, ktorú Renault označuje ako EDC (Efficient Dual Clutch).
Renault Mégane CC sa po prvý raz predstaví na ženevskom autosalóne a do predaja sa dostane v priebehu jari.