Lexus v roku 2010

Ani prémiový segment nestagnuje, dôkazom je Lexus a jeho novinky pre aktuálny rok.
Vydané  Text: 
Začneme trochu netradične, pozrieme sa najprv do segmentu SUV. Značka Lexus v ňom spúšťa novú kapitolu, keďže pripravila hybridný model **RX 450h len s pohonom predných kolies**. Dôvod na spustenie predaja je zrejmý, nie každý potrebuje, resp. využije systém 4×4. Majiteľa strávia väčšinu času na spevnených cestách a keď už na lyžovačku, tak sa stačí dostať po parkovisko (či garáž) pod lanovkou. Prínosom je zároveň nižšia spotreba i emisie, Lexus deklaruje, že na 100 km stačí hybridnému modelu s predným pohonom len 6,0 litra benzínu. Okrem toho došlo k redukcii základnej ceny, RX 450h aktuálne kúpite od 49 900 €. Novinkou v luxusnom SUV je zároveň nový príplatkový zábavný systém pre zadný rad sedadiel.
Vlajková loď **Lexus LS 600h** absolvovala omladzovaciu kúru a v roku 2010 prichádza v modernizovanej podobe. Na prvý pohľad to síce vyzerá, že zmien je len zopár, ale inovácia je celkom rozsiahla. Vonkajší vzhľad veľkého hybridného sedanu s pohonom všetkých sa v zásade nezmenil, nový je však predný nárazník s lepším prívodom vzduchu do motora či tvar hmloviek. Evidentná zmena sa dotkla masky chladiča, ktorá dostala štyri väčšie horizontálne lišty, nové je aj logo Lexus v tzv. hybridnom modrom vyhotovení. Modifikované boli tiež predné i zadné svetlomety a do vonkajších spätných zrkadiel sa dostali smerové svetlá vybavené LED technológiou. Na zoznam výbavy pribudla napríklad automatická funkcia diaľkových svetiel.
Interiér vôbec neobišiel skrátka, zmenil sa tvar stredovej konzoly, výrobca sa rozhodol aplikovať do prístrojovej dosky TFT displej (Thin Film Transistor, typ LCD displeja) a o podsvietenie centrálnej dotykovej obrazovky sa starajú svetelné diódy. Upravený bol dizajn volantu, aktívne opierky hlavy sú novej konštrukcie. Pribudli nové drevené obklady (matný jilm) a napríklad smerovky po novom zablikajú na dotyk trikrát po sebe. Vodič by mal vďaka posunu sedadla i volantu nastupovať ešte pohodlnejšie a posun sedadla predného spolujazdca smerom dopredu bolo predĺžené o ďalších 40 mm. Život veľkému Lexusu pred modernizáciou trocha znepríjemňovali priečne nerovnosti, ale aj tento problém by mal byť vyriešený vďaka optimalizovanému odpruženiu (uvidíme v prípadnom teste). Mínusom bol aj objem batožinového priestoru… vďaka rozdeleniu akumulátora či zmenšenia klimatizačnej jednotky pre zadných cestujúcich sa však pôvodných 330 litrov zmenilo na prijateľných 420 litrov (stále treba rátať s hybridným ústrojenstvom). Väčším kufrom sa môže pochváliť aj zástupca vo vyššej strednej triede, hybridný model **GS 450h**. Ten ponúka o 40 litrov viac ako pôvodne, čiže momentálne 320 litrov. Aj jeho vzhľad bol pre rok 2010 mierne modifikovaný (maska chladiča, usporiadanie zadných svetiel). Novinkou v prípade modelového **radu IS** je vyhotovenie F-Sport inšpirované dravcom IS-F (v roku 2010 nový audio-navigačný systém, samosvorný diferenciál Torsen). Paket F-Sport si možno zadovážiť k obom modelom (IS 250 či IS 220d) a zahŕňa napríklad spojler, športovú masku chladiča alebo 18-palcové kolesá s titánovou povrchovou úpravou. Vo vnútri nechýbajú športové sedadlá, hliníkové pedále či volant F-Sport.
V roku 2010 by sme sa mali dočkať hybridného modelu LF-CH, ktorý by sa mohol (stále ako koncept) predstaviť už na autosalóne v Ženeve.