Koncern zatiaľ odhalil verzie päťdverový hatchback a štvordverový sedan, ktoré charakterizuje ostatný evolučný stupeň kinetického dizajnu. Auto je postavené na novej globálnej C-platforme, na ktorej už debutoval nový C-Max. Ford chce tento podvozok využiť až na 10 modelov.
Ponuke benzínových pohonných jednotiek budú dominovať nové prepĺňané štvorvalce SCTi. Všetky naftové agregáty TDCi boli kompletne prepracované. Ford sľubuje o 10 až 20 % nižšiu spotrebu a samozrejme aj emisie CO2. Interiér sa tiež nesie v kinetickom duchu. Výrobca tu aplikuje ovládací koncept MyFord, ktorý zatiaľ poznajú len zákazníci za Atlantikom.
Okrem intuitívneho rozloženia displejov a ovládačov je súčasťou tejto koncepcie aj balík SYNC s pripojením pre externé zariadenia, rozhraním bluetooth a hlasovým ovládaním. Ford tiež sľubuje špičkový komfort podporený kvalitnými materiálmi a prvotriednym utlmením hluku.
Nový Focus sa do predaja dostane až začiatkom roka 2011. Verzie pre Európu a ostatné svetové trhy budú takmer totožné, zhodovať sa má až 80 % dielov. Nový Focus sa vyvíjal v Európe a bude sa vyrábať v Nemecku, v USA a v Číne.