Tvary karosérie prirodzene nadväzujú na dizajn väčších modelov Astra a Insignia. Nová Meriva má oproti predchodcovi dlhší rázvor aj širší rozchod kolies, čo by malo zlepšiť stabilitu aj handling. Novinka dostala systém dverí otvárajúcich sa od seba s názvom FlexDoors, ktorý avizoval už minuloročný ženevský koncept. Toto riešenie dosiaľ patrilo skôr exotickým automobilom ako napríklad Rolls-Royce Phantom a Ghost či Mazda RX-8. Zadné dvere sa otvárajú do protismeru pod uhlom až 90 stupňov. Opel tvrdí, že sa tým výrazne zlepšil komfort prístupu na zadné sedadlá, až v praxi však uvidíme, ako to bude fungovať napríklad na preplnenom parkovisku. Systém navyše obsahuje automatickú poistku, takže zadné dvere sa počas jazdy vôbec nedajú otvoriť. Všetky dvere fungujú nezávisle na sebe, B-stĺpik by mal zavadzať len minimálne.
Konštruktéri sa pohrali aj s interiérom. Nechýba systém sedadiel FlexSpace s možnosťou posunu zadnej lavice. Novinkou je systém variabilných odkladacích priestorov FlexRail na stredovej konzole. Predné sedadlá boli inšpirované súrodencami Astra a Insignia, čo znamená veľmi dobrý komfort sedenia a široký rozsah nastavení. Ponuka motorov zatiaľ nebola bližšie špecifikovaná, no Opel ponúka tradične široké spektrum. Koncern zatiaľ avizuje šesť prepĺňaných agregátov v rozpätí od 75 do 140 koní so v priemere o 15 percent lepšou spotrebou a emisiami CO2. Pre ekonomicky založených nebude chýbať verzia ecoFlex.