Koncept ActiveE je postavený na báze radu 1 Coupé a BMW ho po premiére v Detroite plánuje nasadiť do verejného testovania podobne ako sesterské Mini E. Elektromotor kupé s výkonom 125 kW je umiestnený pri zadnej náprave v oblasti diferenciálu, celkové riešenie pohonu neobmedzuje vnútorný ani batožinový priestor. O napájanie sa starajú lítium-iónové batérie, ktoré zvládnu vzdialenosť okolo 160 km. Do plnej kapacity sa dajú dobiť z európskej siete za 3 hodiny. Ďalších niekoľko kilometrov dojazdu sa dá získať rekuperáciou energie pri brzdení. Auto s hmotnosťou 1,8 tony zvládne zrýchlenie z 0 na 100 km/h do 9 sekúnd, maximálnu rýchlosť limitovali konštruktéri na 145 km/h. Zaujímavou novinkou je diaľkové ovládanie kúrenia a klimatizácie cez mobilný telefón. Na túto komunikáciu sa využíva rozhranie ConnectedDrive, ktoré na požiadanie informuje majiteľa cez mobil aj o stave batérii a dobíjania.
BMW dosiaľ patrilo k hlavným propagátorom vodíkového pohonu, no tento projekt bol dočasne prerušený. Testovacia flotila limuzín radu 7 predchádzajúcej generácie, ktorú poháňali motory spaľujúce vodík, ostane na teraz poslednou. Pre komplikovanú hospodársku situáciu sa BMW rozhodlo v tomto projekte zatiaľ nepokračovať a žiadne ďalšie modely s vodíkovým pohonom nebudú v najbližšom čase postavené. Podľa expertov nie je z hľadiska budúcnosti vodík vo výhodnej pozícii v porovnaní s batériovými elektromobilmi. Okrem BMW totiž svoje vodíkové projekty pribrzdil aj Volkswagen a celkovo sa dá konštatovať úbytok konceptov poháňaných energiou z vodíka. Okrem slabej a pomaly sa rozvíjajúcej infraštruktúry sa za nevýhodu vodíkového pohonu označuje aj problematické skladovanie. Zásobníky v autách sú totiž pomerne veľké, ich výroba a montáž je dosť náročná.