Pri vývoji karosérie, ktorá zdieľa základné línie s kupé, sa Mercedes zameral na maximálnu celoročnú využiteľnosť. Strecha sa ovláda elektro-hydraulicky za 20 sekúnd. Auto zvládne operáciu aj počas jazdy do rýchlosti 40 km/h. Priestor pre strechu je zdieľaný s batožinovým priestorom, rozdiel v objeme je 90 litrov (max. 390 l). Pre komfort posádky je k dispozícii systém Aircap ovplyvňujúci prúdenie vzduchu. Systém tvoria predný a zadný elektricky výsuvný deflektor, ktoré je možné aktivovať tlačidlom až do rýchlosti 160 km/h. Systém však ostáva vysunutý aj nad touto hranicou. K dispozícii je tiež ofukovanie krku teplým vzduchom na predných sedadlách Airscarf. V sériovej výbave je tiež akusticky utlmená strecha, ktorá pri svojom uzavretí účinne tlmí vonkajší hluk a môže sa s ňou ísť aj do bežnej umývacej linky. Ochranu posádky majú na starosti pyrotechnicky ovládané ochranné oblúky a B-stĺpiky. Štandardom je tiež sedem airbagov a ďalšie systémy známe z triedy E. Ponuka motorov bude mimoriadne široká. Základná benzínová verzia E200 CGI disponuje výkonom 135 kW/184 hp, nad ňou budú ďalej E250 CGI (150 kW/204 k) šesťvalec E350 CGI (215 kW/292 k) a osemvalec E500 (285 kW/388 k). Samozrejmosťou sú aj naftové motory od E220 CDI (125 kW/170 k) cez E250 CDI (150 kW/204 k) až po šesťvalec E350 CDI (170 kW/231 k).