F1: Renault zostáva

Svet F1 s napätím čakal na definitívne rozhodnutie francúzskeho koncernu, väčšine padol kameň zo srdca.
Vydané  Text: 
Otázniky nad účasťou Renaultu v prestížnej motoršportovej disciplíne viseli už dlhšie, olej do ohňa prilieval aj najvyšší šéf automobilky Carlos Ghosn svojimi vyjadreniami o zmysle účasti v F1. Situácia sa vyostrila po rozhodnutí o Veľkej cene Singapúru, ktoré Renaultu určite dobré meno neurobilo. Krátko potom, ako Toyota oznámila svoj odchod, začalo vedenie koncernu sériu rokovaní o budúcnosti v F1. Finálne rozhodnutie prišlo dnes, kedy Renault oznámil, že časť tímu predal luxemburskej spoločnosti Genii Capital, ktorú vedie Gerard Lopez. Tím bude v roku 2010 pokračovať ako Renault pričom nie je vylúčené, že automobilka v priebehu roka predá svoj zostávajúci podiel a zo športu odíde. Francúzi tiež oznámili, že budú dodávať motory pre tím Red Bull. Ako prvý jazdec je už podpísaný Robert Kubica, jeho partner je však zatiaľ vo hviezdach. Všeobecne sa típuje, že najhorúcejšími kandidátmi sú Japonec Kamui Kobayashi a Rus Vitaly Petrov. Druhý menovaný by mohol priniesť tímu celkom dosť peňazí. Začiatkom týždňa sa vykrištalizovali aj ďalšie tímy. Lotus oznámil svoju jazdeckú zostavu Jarno Trulli a Heikki Kovalainen. Z tímu Manor sa stal oficiálne Virgin Racing, ktorý vedľa Tima Glocka bude zamestnávať aj Lucasa Di Grassiho (bývalého juniora Renaultu). Majiteľ Manoru John Booth priznal, že hlavnou motiváciou tímu pre účasť v F1 bol rozpočtový strop a bez vstupu Bransonovho koncernu Virgin by to firma pravdepodobne nezvládla. Ku kompletizácii jazdeckej zostavy majú blízko aj Mercedes a Campos Meta. Nemci oficiálne priznali, že rokujú aj s Michaelom Schumacherom, no názory na návrat šampíóna sa rôznia. Finálne rozhodnutie padne až v novom roku. Španielsky tím hľadá kolegu k Burnovi Sennovi a najpravdepodobnejším kandidátom je testovací pilot McLarenu Pedro De La Rosa. Skúsených pilotov je však aktuálne nedostatok, čo zvyšuje šance niektorých nováčikov či veteránov. Snahou o návrat sa netají Jacques Villeneuve či Christian Klien, presadiť by sa chceli aj Jose Maria Lopez, Pastor Maldonado či ďalší bývalí i súčasní piloti seriálu GP2. Miesto majú ešte minimálne 4 tímy.