Volkswagen má v rámci dlhodobého strategického partnerstva v rukách 20 percent akcií japonskej automobilky Suzuki. Tá investuje polovicu takto získaných financí do bližšie nešpecifikovaného podielu v nemeckom koncerne. Pre Volkswagen je tento krok dôležitý predovšetkým zo strategického hľadiska. Európske automobilky majú totiž dosť veľký problém presadiť sa na ázijských trhoch (s výnimkou Číny) a pre VW znamená Suzuki otvorené dvere do Japonska a ďalších krajín. Obaja výrobcovia sa chcú pri spoločnom vývoji sústrediť na moderné ekologické automobily. Okrem toho im zo spojenia vyplývajú aj výhody spoločných výrobných a distribučných kapacít.
Volkswagen navyše nedávno uzavrel svoje majetkové prepojenie so značkou Porsche. Tu bol pôvodný plán, že Porsche prevezme kontrolu nad VW, no finančná kríza situáciu otočila a Wolfsburg úraduje v Stuttgarte v polovičným podielom. Jeho nový Japonský partner donedávna úzko spolupracoval s koncernom General Motors, ktorý mal v Suzuki malý podiel. Ten však GM po vypuknutí finančnej krízy Američania predali. Experti sa zhodujú, že je len otázkou času, kedy Volkswagen prevezme nad Suzuki kontrolu a získa väčšinový, možno až 100-percentný, podiel.