Volkswagen Amarok

Koncern VW vstupuje do segmentu tonových pick-upov, ktorému dosiaľ dominovali prevažne japonské značky.
Vydané  Text: 
Pôvodne bol projekt známy ako Robust určený predovšetkým pre Južnú Ameriku, Južnú Afriku a Austráliu, no Amarok sa bude predávať aj v Európe. Výroba však bude prebiehať v Argentíne. K dispozícii bude na začiatku predaja len štvordverová kabína, časom pribudne aj klasická dvojdverová. Auto je dlhé 5,25 metra a prezentuje sa robustným dizajnom. Ložná plocha má rozmery (d x š) 1 555 x 1 620 mm. Šírka medzi blatníkmi je až 1 222 mm, čo umožňuje nakladanie europaliet po šírke. O pohon sa budú starať dve verzie agregátu 2.0 TDI. Silnejšia (120 kW/163 k) disponuje dvojitým prepĺňaním a krútiacim momentom 400 Nm už pri 1 500 otáčkach. Slabšia (90 kW/122 k) má klasické turbodúchadlo a krútiaci moment 340 Nm pri 2 000 otáčkach. Oba motory sa kombinujú so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Na výber budú tri verzie pohonu: stála štvorkolka, zapínateľná štvorkolka a zadokolka. Permanentný pohon pracuje s diferenciálom Torsen s preferenciou zadnej nápravy. Verzie 4×4 sa dodávajú aj s redukčnou prevodovkou a ku všetkým sa dá priplatiť uzávierka zadného diferenciálu. Štandardom všetkých verzií je ESP a elektronická uzávierka diferenciálu, nechýba tiež off-roadové nastavenie elektroniky a systém pre zjazd z kopca a rozjazd do kopca. Volkswagen uvádza pri väčšine verzií spotrebu pod 8 l/100 km, čo spolu s 80-litrovou nádržou na palivo znamená dojazd okolo 1 000 km.