Päťdverový hatchback sa mal pôvodne volať 149, potom prišlo Milano. Nakoniec sa však vedenie značky rozhodlo siahnuť do histórie a vyloviť meno Giulietta. Novinka dlhá 4,35 m, vysoká 1,46 m a široká 1,80 m stojí na úplne novej platforme s rázvorom 2,63 m, ktorá má priniesť novú úroveň športových jazdných vlastností. Odľahčená konštrukcia kombinuje vysokopevnostnú oceľ a hliník. Súčasťou balíka je systém DNA, ktorý umožňuje meniť nastavenie motora, riadenia, stabilizačnej elektroniky a elektronicky riadeného diferenciálu Q2. Predné svetlá dostali svetelné diódy pre denné svietenie. Rovnaká technológia sa dostala k slovu aj vzadu. Interiér sa rovnako ako exteriér nesie v športovom duchu. Alfa sľubuje vysoko kvalitné materiály a prepracované detaily. Batožinový priestor tu nehrá až takú podstatnú rolu, jeho objem je mierne podpriemerných 350 litrov.
Všetky avizované motory spĺňajú emisnú normu Euro 5 a disponujú štart-stop systémom a prepĺňaním. Základom je 1.4 TB (120 k), na ním stojí 1.4 TB MultiAir (170 k). Špičková verzia so štvorlístkom Quadrifoglio Verde dostane motor 1750 TBi vyladený na 235 k. Dieselovú ponuku tvoria agregáty JTDM druhej generácie. Základom je 1.6 (105 k), alternatívou silný dvojliter (170 k). Prepokladáme, že výrobca časom vyplní dieru medzi nimi motorom s výkonom okolo 140 k. Po autosalónovej premiére v Ženeve 2010 sa postupne začne predaj na všetkých európskych trhoch. V pláne je len päťdverová verzia, funkciu trojdveráku má na starosti MiTo.