Nové luxusné je podľa výrobcu najšportovejším autom svojej triedy. Základným predpokladom tohto tvrdenia je ľahká konštrukcia. V tejto oblasti Audi využilo hliník a svoju technológiu Space Frame. Výsledkom je základ ľahší o 40 % oproti porovnateľnej oceľovej konštrukcii. Dizajn necháme na individuálnom posúdení. Auto je dlhé 5 137 mm, široké 1 949 mm a vysoké 1 460 mm, rázvor je 2 992 mm, aerodynamický odpor karosérie 0,26 tiež stojí za zmienku. Najmarkantnejším prvkom novinky sú predné svetlá zostavené o svetelných diód. Audi sa v tomto smere vyhralo, takže na A8 nenájdete klasické hmlovky, ktorých funkcia bola integrovaná do hlavných svetiel. Asistent diaľkových svetiel pracuje s adaptívnym nastavovaním dĺžky svetelného lúča. Svetlá sú navyše napojené na navigáciu, takže sa vopred vedia prispôsobiť situácii. Zadné svetla z LED už vyznievajú ako samozrejmosť. Batožinový priestor má objem 510 litrov a za príplatok elektricky ovládané veko.
O luxuse a špičkovej kvalite v interiéri netreba pochybovať. Prístroje disponujú veľkým displejom pre palubný počítač a ďalšie funkcie. Na stredovej konzole tróni 8-palcový výsuvný displej, ktorý sa ovláda cez modifikované rozhranie MMI. Inžinieri sprehľadnili štruktúru menu a zaviedli 3D grafiku pre ovládanie jednotlivých parametrov. Revolučnou novinkou je ovládanie cez touchpad, na ktorý vodič prstom píše písmena pre navigáciu či sa s ním pohybuje po mape. Základné ozvučenie pre novinku dodala firma Bose, priplatiť si môžete za Bang & Olufsen. Špecialitkou je ambientné osvetlenie s troma farebnými odtieňmi. Naopak k samozrejmostiam (príplatkovým) patria štvorzónová automatická klimatizácia, elektricky nastaviteľné komfortné vyhrievané a vetrané masážne sedadlá vpredu i vzadu či zábavný systém pre zadných pasažierov. V ponuke je tiež GPRS modul pre pripojenie na internet. Audi navyše plánuje inštaláciu UMTS modulu s podporou pre WiFi.
Portofólio bezpečnostných a asistenčných systémov otvára prednárazový systém pre sense. V základe systém získava údaje z ESP a okrem štandardných príprav na náraz vopred aktivuje výstražné blikanie a zavrie okná. V kooperácii s aktívnym adaptívnym tempomatom systém pred nárazom varuje vodiča a v prípade potreby sám brzdí. Pri hroziacom náraze zozadu, ktorý monitoruje systém pre snímanie mŕtveho uhla, sa elektricky nastaviteľné zadné sedadlá presunú do najbezpečnejšej polohy. K dispozícii je tiež systém proti neželanému opusteniu jazdného pruhu a v priebehu roka 2010 pribudnú aj nočné videnie s detekciou chodcov a čítanie dopravných značiek. Všetky systémy sú prepojené s navigáciou, čo umožňuje ich efektívnejšie fungovanie.
Ponuku pohonných jednotiek zatiaľ tvoria osemvalce s objemom 4,2 litra. Benzínový agregát disponuje výkonom 273 kW (372 k) a spotrebuje v priemere len 9,5 l/100 km. Jeho prepĺňaný naftový súrodenec disponuje 258 kW (350 k) a spotrebuje len 7,5 l/100 km. Oba sa ponúkajú s osemstupňovým automatom tiptronic a pohonom všetkých kolies quattro s preferenciou zadnej nápravy. Diesel má sériovo aktívny športový zadný diferenciál, k benzínu sa dá priplatiť. Štandardom je tiež rekuperácia energie. Do ponuky čoskoro pribudne aj základný šesťvalec 3.0 TDI s výkonom 184 kW (250 k) a spotrebou 6,6 l/100 km aj vďaka štart-stop systému. Pre ekologických snobov chystá Audi ešte slabšiu verziu 3.0 TDI s výkonom 150 kW (204 k), spotrebou 6,0 l/100 km a pohonom predných kolies. Ďalšie motorizácie sú zatiaľ otvorené. Prírastky smerom nahor (V12) veľmi neočakávame, pribudnúť však môžu benzínové šesťvalce (3.0 TFSI, 2.8 FSI). Podvozok je v základe prevzatý z modelu A4, čo znamená viacprvkové nápravy vpredu aj vzadu. K dispozícii je adaptívne vzduchové odpruženie s reguláciou svetlej výšky ako aj adaptívne tlmiče a systém drive select. Disky kolies môžu mať priemer od 17 do 21 palcov.