Agregáty Theta II pracujú s priamym vstrekovaním benzínu pod tlakom 150 barov, ktoré je riadené elektronicky. Systém tak na základe rôznych informácii môže zvoliť optimálne množstvo paliva, dĺžku vstreku a jeho intervalové rozdelenie v rámci jedného cyklu. Motory Hyundai-Kia pracujú s dvojfázovým vstrekovaním, ktoré pomáha znižovať emisie predovšetkým pri studenom motore (až o 25 %). Priame vstrekovanie prináša tiež lepšiu dynamiku a spotrebu. Podľa prepočtov automobilky má ich motor s priamym vstrekom o 7 – 12 % viac krútiaceho momentu v celom rozsahu otáčok. Pritom spotreba je o 10 % nižšia. Okrem priameho vstrekovania prinášajú motory Theta II trojstupňové variabilné nasávanie a duálne priebežné variabilné časovanie ventilov DCVVT (násavanie aj výfuk) s ventilovým rozvodom poháňaným reťazou. Agregát je tiež ľahší (blok, kľukový hriadeľ, katalyzátor) a má tiež zredukované vnútorné trecie sily.
Prvou lastovičkou nového radu je štvorvalec 2.4 s výkonom 201 k (kórejská verzia). Do modelov určených pre domáci trh sa začne montovať už v budúcom roku, do Európy dorazí v roku 2011. Do jednotlivých modelov sa budú nové motory zavádzať v rámci generačných výmien či faceliftov.