Vo WTCC sú v súčasnosti aktívne 4 automobilky a je pomerne nepravedepodobné, že by sa k nim čoskoro pridala ďalšia (napriek špekuláciám okolo Volva). Skôr naopak. BMW je stále na vážkach a hoci mníchovčania pri odchode z F1 uviedli, že ostanú aktívni v cestovných automobiloch, nikde nepadla konkrétna zmienka o WTCC. Nemecká automobilka je fanúšikom benzínových motorov a keďže sa predpisy majú meniť týmto smerom, BMW by mohlo zostať. Ich hlavný rival Seat má naopak opačné myšlienky. Už dlhšie sa hovorí o tom, že Španieli zredukujú svoj tím (momentálne 5 vozidiel). Už preto vypovedali zmluvu s firmou ORECA, ktorá sa starala o časť vozového parku. Podľa zákulisných informácii však Seat zvažuje aj úplný odchod. Okrem silnej opozície proti naftovým motorom môže za to aj neľahká finančná situácia automobilky.
V záplave negatívnych správ poteší aspoň fakt, že Chevrolet plánuje naopak rozšírenie tímu. Teoreticky je možných až 5 vozidiel pričom pilotovať by ich mali práve odídenci zo Seatu ako Rickard Rydell, Gabriele Tarquini či Yvan Muller. Posledným do partie je Lada, ktorej slabé výsledky na optimizme nepridávajú. Napriek tomu sa dá predpokladať, že Rusi sa pokúsia v šampionáte ešte aspoň rok zotrvať.