Už minulý rok po odchode Hondy sa zraky okamžite upierali na japonský tím. Toyota však vytrvalo uisťovala všetkých o svojom zotrvaní v športe, čo potvrdila aj podpisom novej dohody Concorde. Podľa nej by mala v šampionáte zotrvať až do roku 2012. Najvyššie vedenie krízou dosť zasiahnutého koncernu však rozhodlo inak.
Situácia je pre Toyotu v podstate veľmi jednoduchá, pretože dodávky motorov pre Williams boli nedávno ukončené a tím nemá serióznu zmluvu so žiadnym z pilotov. Všeobecne sa tento rok očakávalo, že jedna z najlepšie finančne zabezpečených organizácii v poli by už konečne mala vyhrávať. Trulli ani Glock však na najvyšší stupienok nedosiahli, čo rozhodnutie vedenia určite výrazne ovplyvnilo. Všeobecne by sa dalo povedať, že Toyota bol typický manažérsky tím bez športového ducha. V jeho vedení sa síce nachádzali aj osobnosti so športovou minulosťou ako Ove Andersson či Mike Gascoyne, no ich spolupráca s japonskou manažérskou kultúrou nedopadla podľa očakávaní. Je to však všeobecný problém, ktorý bude brániť každej japonskej automobilke v serióznom úspechu na tomto poli. Z tejto správy je určite smutný najmä Kamui Kobayashi, ktorý priznal, že ak ho Toyota nezamestná, tak bude musieť pracovať v sushibare svojho otca. Naopak radosť má spoločnosť Qadbak, ktorá kúpila od BMW tím Sauber, no už nedostala miesto na štarte (to jej zobral Lotus). Je však prvým náhradníkom.