JAZDA: Škoda Superb Combi

O praktických chúťkach vozidiel z dielne českej značky Škoda nemožno pochybovať. Túto pozoruhodnú povesť dokonalo korunoval model Superb Combi.
Vydané  Text: 
Už prepravné kapacity základného sedanu s dvojakým systémom otvárania piatych dverí sú vysoko nadpriemerné, nehovoriac o tom, že zadní pasažieri sa vezú ako novodobí králi. Kombi verzia pridáva nejaké tie litre navyše a vôbec ich nie je málo. Superb Combi sa stal rekordérom v segmente prakticky ladených vozidiel strednej triedy, keďže v základnom usporiadaní ponúka až 633 litrov (VW Passat Variant 603 l).
Čakali sme trocha viac nápadu pri riešení zväčšovania prepravných kapacít. Pred sklopením operadiel je totiž potrebné vyklopiť sedáky, čo sa v tomto segmente už príliš nenosí. Odmenou za trochu námahy je však praktická rovná plocha a celkový objem až 1 865 litrov. K takémuto závratnému číslu sa približuje len Mazda 6 Wagon, ktorá ponúka 1 745 litrov. Okrem triumfálnych prepravných možností prináša Superb niekoľko zaujímavých riešení. Nový koncept osvetlenia umiestnený v piatych dverách osvetľuje nielen kufor, ale aj celú plochu okolo zadnej časti vozidla. Defekt za tmy neželáme v blížiacom sa období nikomu. Pri jeho oprave si ale môžete pomôcť baterkou s integrovaným magnetom, ktorá sa nachádza v kufri a disponuje LED technológiou. Pre pohodlnejších je určené príplatkové elektrické ovládanie piatych dverí. Záujemcovia k nemu zároveň dostanú automatický roletový kryt batožinového priestoru (inak na želanie). Pri otvorení piatych dverí sa kryt odsunie do strednej polohy, aby bolo uľahčené nakladanie predmetov.
Pozornosť najmenších pasažierov môže byť upriamená na okolie nad vozidlom, keďže na zozname výbavy nechýba elektricky ovládané dvojdielne panoramatické okno. Značka Škoda nasadzuje prvýkrát v modeli Superb Combi bezkľúčový prístup. Pohonnú jednotku oživíte v tomto prípade prostredníctvom módneho tlačidla umiestneného vpravo od volantu.
Okrem šesťvalca, ktorý sa štandardne kombinuje s pohonom 4×4 a prevodovkou DSG, sú všetky motory prepĺňané. V ponuke sme našli aj neohrabané dedičstvo v podobe motora 2.0 TDI (103 kW/140 k) so vstrekovaním čerpadlo-dýza. Na najdlhšej testovacej trase v okolí Milána bol naším spoločníkom základný benzínový agregát 1.4 TSI, ktorý na naše prekvapenie pracoval veľmi ochotne. Keďže sme sa túlali aj po menej kvalitných cestách, postrehli sme v porovnaní so sedanom o niečo komfortnejšie naladenie podvozka. Veľmi dobrý dojem z tichého a nenápadne pracujúceho agregátu pokazila asi len spotreba atakujúca hranicu 10 litrov. Vhodnejším adeptom na prepravu rodiny či nákladu tak bude skôr 2.0 TDI CR (125 kW/170 k), dodávaný na želanie aj s pohonom všetkých kolies. Jeho kultivovaný prejav ako aj spotreba najviac pasujú k charakteru najväčšieho kombi vo svojej triede, ktoré sa na náš trh dostane začiatkom budúceho roka. Text: Peter Michalec Foto: Škoda Technické údajeMotor 1.4 TSI**1.8 TSI**1.8 TSI 4×4**3.6 FSI 4×4**2.0 TDI**2.0 TDI CR**2.0 TDI CR 4x4Usporiadanie/počet valcov R/4**R/4**R/4**V/6**R/4**R/4**R/4Prevodovka/počet stupňov M/6**M/6 (A/7)**M/6**A/6**M/6 (A/6)**M/6 (6/A)**M/6Zdvihový objemcm31390**1798**1798**3597**1968**1968**1968Max. výkon kW/k92/125**118/160**118/160**191/260**103/140**125/170**125/170 pri ot/min5000**4500–6200**4500–6200**6000**4000**4200**4200Max. krútiaci momentNm200**250**250**350**320**350**350 pri ot/min1500–4000**1500–4500**1500–45002500–50001800–25001750–25001750–2500Dĺžka x šírka x výškamm4838 x 1817 x 1510Rázvormm2761Batožinový priestorl633/ 1 865Zrýchlenie 0–100 km/h s 10,6**8,7 (8,6)**8,8**6,6**10,3 (10,3)**8,9 (8,9)**9,1Maximálna rýchlosťkm/h199**218 (218)**215**247**205 (203)**220 (218)**217Spotrebal/100 km6,9**7,3 (7,3)**8,2**10,2**6,1 (6,8)**5,9 (6,2)**6,5Emisie CO2g/km159**171 (170)**191**237**160 (179)**155 (162)**169







Inzercia