Po príchode krízy už niektorí prestali veriť tomu, že Lexus svoj superšport LFA vôbec dokončí. Veď Honda sa rozhodla pozastaviť projekt druhej generácie modelu NSX, takže pochybnosti boli na mieste. Dlhý čas vývoja pridával na neistote, no LFA je nakoniec tu v plnej kráse. Zo stránky dizajnu i technológie ide o niečo úplne nové, Lexus pre vývoj vytvoril špeciálny tím inžinierov. Základným konštrukčným materiálom mal byť pôvodne hliník, no pre ešte väčšiu úsporu hmotnosti sa Lexus rozhodol presedlať na uhlíkové vlákna. Z nich je vyrobená majorita šasi i karosérie, zvyšné časti sú z hliníka. Odhadovaná úspora je asi 100 kg pri výrazne vyššej tuhosti. Všetko vznikalo, ako je už v Toyote tradíciou, pod vlastnou strechou.
O pohon sa stará, ako už bolo avizované, atmosférický desaťvalec s objemom 4,8 litra. Jeho výkon bol vyladený na vyše 550 koní, krútiaci moment, ktorého 90% je k dispozícii už od 3700 otáčok, je 480 Nm. Ide o vysokootáčkový motor, červené pásmo sa končí pri 9 000. Agregát disponuje variabilným časovaním ventilov, výfukovými potrubiami s rovnakou dĺžkou a mazaním so suchou kľukovou skriňou. Pre optimalizáciu rozloženia hmotnosti je umiestnený za prednou nápravou a pomerne nízko. Na vývoji sa podieľala aj firma Yamaha. Sekvenčná šesťstupňová prevodovka je umiestnená spolu s diferenciálom so zvýšenou svornosťou pri zadnej náprave (transaxle). Manuálne radenie majú na starosti páčky pod volantom, k dispozícii sú štyri prednastavenia elektroniky pre rôzne podmienky. Lexus sa navyše chváli jedinečným harmonickým zvukom motora, ktorý vo vysokých otáčkach pripomína monopost F1. Až naživo budeme počuť, či svojim jačaním prekoná aj Lamborghini.
Mimoriadne dôležité sú tiež brzdy, v tomto prípade karbónovo-keramické. Predné kotúče majú priemer 390 mm a šesťpiestikové strmene, vzadu stačí 306 mm a štyri piestiky. Naladenie podvozka prebiehalo predovšetkým na Nürburgringu. Obe nápravy sú viacprvkové s tlmičmi, ktoré Lexus použil na 24-hodinovke na spomínanom okruhu. Disky kolies dodáva BBS, rozmer pneumatík je 265/35 ZR20 vpredu a 305/20 ZR20 vzadu.
Aerodynamika sa extenzívne testovala pre maximálnu stabilitu a výborný handling vo vysokých rýchlostiach pri zachovaní nárokov na chladenie. Výsledkom je koeficient odporu 0,31 , difúzor a výsuvné zadné krídlo. Úzkemu dvojmiestnemu interiéru dominuje karbónový volant so štartovacím tlačidlom a ovládaním zobrazovania. Všetko v kabíne sa vyrába ručne, samozrejmosťou sú luxusné a kvalitné materiály. Farby si môže zákazník doladiť podľa vlastného vkusu. Zobrazovanie je kompletne digitalizované a umožňuje viacero osobných nastavení. Po naštartovaní sa spustí špeciálna sekvencia, ktorá vodiča poinformuje o aktuálnych parametroch auta.
Na záver sme si nechali čísla. S pohotovostnou hmotnosťou 1 480 kg to trvá na stovku len 3,7 sekundy, maximálna rýchlosť je vyše 320 km/h. Vyrobených bude len 500 kusov, každý mesiac je plánovaných maximálne 20, aby bola zachovaná kvalita ručnej výroby. Každý motor bude skladať jeden inžinier, ktorý ho potom podpíše. Cena sa bude pohybovať okolo 370 000 € (11 146 620 Sk). Na výber bude asi 30 vonkajších farieb a majiteľ bude môcť vyškrtnúť niektoré položky sériovej výbavy ako napríklad audiosystém pre ďalšiu úsporu hmotnosti. Auto je dlhé 4,5 m, široké 1,9 m a vysoké 1,2 m, rázvor je 2 605 mm. Palivová nádrž má objem 73 litrov a auto spĺňa emisnú normu Euro 5.