Tokio 2009: Mitsubishi

Stretnúť tento rok niektorú z japonských automobiliek na nejakom významnom svetovom autosalóne bolo takmer nemožné. Doma si to však vynahradia, Mitsubishi chystá hneď dve premiéry.
Vydané  Text: 
V oboch prípadoch ide o vozidlá s elektrickým pohonom. Zaujímavejšie vyzerá hybridný kompaktný crossover PX-MiEV, ktorý disponuje aj prípojkou pre dobíjanie z bežnej elektrickej siete. Pohonnou jednotkou je benzínový štvorvalec 1.6 (85 kW) poháňajúci prednú nápravu, auto ďalej využíva diferenicálové elektromotory (po 30 kW) a pohon všetkých kolies Mitsubishi S-AWC s aktívnym zadným diferenciálom E-AYC. Auto môže fungovať ako elektromobil (dojazd vyše 50 km), ako sériový alebo paralelný hybrid či dokonca ako zdroj elektrickej energie pre domáce spotrebiče. O všetkom rozhoduje riadiaca jednotka podľa stavu batérii, ktoré majú medzi zdrojmi energie prioritu. Príjemne aspoň podľa fotografií pôsobí interiér nazvaní cocochi (slovná hračka, ktorá vznikla z japonského výrazu „útulný“), ktorý je decentne ambientne osvetlený. Prístrojová doska inšpirovaná lietadlami má zvýšiť schopnosť vodiča sústrediť sa na jazdu. Kabína ďalej ponúka čalúnenie sedadiel, ktoré deaktivuje alergény, rozkladá prchavé organické zlúčeniny a nepríjemné molekuly pachu a zároveň zabíja baktérie. Sklá neprepúšťajú UV-A žiarenie, čím chránia pokožku pred starnutím, generátor negatívnych iónov a obohacovač kyslíka zvyšujú pohodlie a odstraňujú únavu. Auto tiež disponuje zlepšeným tepelným manažmentom kabíny, ktorý znižuje spotrebu elektriny. Ďalšími novinkami sú vonkajší kamerový systém, dopravný komunikačný systém DSSS (Level II), ktorý upozorňuje vodičia na dianie v okolitej premávke či systém monitorovania vodičovej pozornosti. Druhou novinkou je malá dodávka i-MiEV Cargo, postavená na báze sériového elektrického drobca i-MiEV. Ložná plocha je dlhá 1180 mm, široká 1350 mm a vsoká 1100 mm. Elektromotor s výkonom 47 kW poháňa zadnú nápravu, dojazd je podľa výrobcu 160 km.