Tesne pred schválením je nová vyhláška, ktorá zruší povinnosť držania „Preukazu obsluhy Ac“ pre osoby tankujúce CNG. Norma ešte čaká na bezvýhradný súhlas od Európskej komisie. Dosiaľ bolo potrebné pre získanie spomenutého preukazu absolvovať dvojdňové školenie a patričné skúšky, čo stálo čas aj peniaze. Po schválení novej legislatívy už bude môcť tankovať CNG ktokoľvek, kto bol náležite poučený. Otvára sa tak možnosť samoobslužného tankovania, ktorá výrazne zlepší dostupnosť CNG, pretože umožní non-stop prevádzku čerpacích staníc aj bez obsluhy. Podmienkou pre motoristu bude uzavretie zmluvy s SPP, na základe ktorej dostane identifikačný čip, ktorý mu umožní samoobslužne natankovať. SPP mu potom raz mesačne zašle faktúru s kompletným vyúčtovaním. Podobný systém funguje už aj v susedných krajinách, no, žiaľ, jednotlivé systémy nie sú navzájom prepojené. V zahraničí tak motorista buď musí natankovať na čerpacej stanici s obsluhou alebo uzavrieť zmluvu so zahraničným distribútorom CNG.
Prvá samoobslužná čerpacia stanica CNG by mala byť otvorená čoskoro, postupne na tento systém prejdú všetky súčasné stanice. SPP spolu so svojimi partnermi momentálne prevádzkuje šesť staníc v Bratislave, Nitre, Zvolene, Košiciach, Michalovciach a Žiline. Čoskoro by sa mali pridať Nové Mesto nad Váhom a Komárno, kde bude plniaca stanica súčasťou bežnej benzínovej pumpy. Ak sa tento projekt osvedčí, mohli by sa takéto plniace stojany rozšíriť aj na ďalšie tradičné čerpacie stanice. SPP o možnostiach momentálne rokuje so Slovnaftom a OMV.
Počet vozidiel poháňaných CNG registrovaných na Slovensku je okolo 600 kusov, pričom viac ako polovicu tvoria autobusy. Výrobcovia osobných automobilov pritom ponúkajú širokú škálu modelov s pohonom na zemný plyn už priamo od výroby. Do tohto zoznamu, kde nájdete aj Opel Zafira, Mercedes triedy B, VW Passat či Fiat Panda, by čoskoro mohla pribudnúť aj Kia cee’d. SPP oficiálne testuje továrenský prototyp s týmto pohonom.