JAZDA: Mazda 3 MPS
Zdala sa vám prvá Mazda 3 vo verzii MPS príliš divoká a neskrotiteľná? V Japonsku pripravili jej druhé vydanie. Je stále strašidelné?
Vydané Text: Redakcia
Zákruty má nová Mazda 3 MPS zo všetkého najradšej. Prehadzovať autom zo strany na stranu a ostro rezať zákruty s MPS je radosť. Podvozok sa na limite správa jemne pretáčavo, inak si drží pomerne neutrálnu stopu a v náznakoch nedotáčavosti ju podporuje akurát výbušné turbodúchadlo, ktorému je jedno, kedy a kde bude vykonávať svoju prácu. Auto ťahá dopredu s obrovským apetítom a všetku zábavu necháva na vodičovom umení.
Ak by ste čakali motokárové správanie vždy a všade budete sklamaní. Vážnym limitérom sa ukážu po prvých ostrých kilometroch bezpečnostné elektronické hračky. Ani po vypnutí stabilizácie sme sa nedočkali pekného prejazdu so zatiahnutou ručnou brzdou. Elektronický diferenciál LSD za to robí radosť každému pozornému vodičovi, je to práve on, kto môže za chirurgicky presné prejazdy zákrut a dych vyrážajúce zrýchľovanie bez zbytočného preklzu kolies. Nová Mazda 3 MPS už nie je ako jej predchodkyňa. Je oproti nej vymäknutá a podľahla davu a komercii.. je síce pre „každého“, napriek tomu ostáva podarene talentovaná a poriadne rýchla.
Text: Samuel Vanko
Foto: Mazda
Technické údaje**Motor****prepĺňaný benzínový 2.3 R4**Zdvihový objem2 261 cm3Výkon191 kW/260 k pri 5 500 ot/minKrútiaci moment380 Nm pri 3 000 ot/min**Karoséria**Dĺžka x šírka x výška4 505 x 1 770 x 1 460 mmRázvor2 640 mm**Jazdné výkony**Zrýchlenie 0-100 km/h6,1 sMaximálna rýchlosť250 km/hKombinovaná spotreba9,6 l/100 kmEmisie CO2224 g/km