Dvojmiestny športiačik disponuje plátennou skladacou strechou a výraznejšie skoseným čelným oknom. Zadná časť ponúka jedinečný dizajn, krátke previsy zabezpečujú jazdné vlastnosti ako pri motokáre. Auto poháňa motor 1.6 turbo z modelu Cooper S s výkonom 128 kW/175 k (kupé má motor z JCW). Batožinový priestor má objem slušných 250 litrov bez ohľadu na strechu. Kufor je prístupný tiež z kabíny cez uzamykateľný kryt. Palubná doska aj prístroje pochádzajú z bežného Mini, pri otáčkomeri však pribudol multifunkčný displej s viacerými novými funkciami. Súčasťou výbavy sú aj stopky jazdy bez strechy známe zo sériového kabrioletu. Novinkou je ukazovateľ ekonomiky jazdy Nature Guard (strážca prírody). Indikátor radenia funguje podľa vodičom zvoleného režimu. Buď už spomínaný ekonomický alebo športový. Indikátor gravitácie vodičovi ukazuje aktuálne preťaženie. Ďalším podobným nezmyslom je Heart Beat, ktorý zobrazuje funkciu motora ako EKG. Poslednú novinku nazvali v Mini Buddy Radar, čiže lokátor ostatných Mini v blízkosti. Sériová výroba roadsteru i kupé nie je vylúčená.