Pred pár týždňami FIA vytiahla proti Renaultu obvinenie, že zmanipuloval výsledok premiérovej Veľkej ceny Singapúru. Podľa tvrdení, ktoré FIA poskytol Nelsinho Piquet, bol mladý Brazílčan požiadaný vedením tímu, aby vo vopred dohodnutom kole havaroval. Piquet skutočne havaroval v mieste, odkiaľ nebolo možné auto rýchlo upratať žeriavom. Na trať teda musel safety car a Alonso stihol zahnúť k mechanikom tesne pred tým. Tak Španiel získal kľúčovú výhodu, pretože po výjazde safety caru sa boxy zavreli (pravidlo pre tento rok zrušené). Alonso si tak prišiel pre prvé víťazstvo v sezóne a všetci boli štastní až do momentu, kedy Briatore Piqueta vyhodil. Urazený mladík si tak pripravil pomstu.
Podľa tvrdení Briatoreho si tento plán vymyslel sám Piquet. FIA získala tiež záznamy z komunikácie a telemetrie. Oboje naznačuje, že situácia nebola úplne kóšér. FIA ústami Maxa Mosleyho naznačila, že prístup k Renaultu bude tvrdý a neobmäkčí ho ani hrozba odchodu automobilky z F1. Renault si je zrejme vedomý situácie, pretože dnes oznámil, že Flavio Briatore a Pat Symmonds tím opustili. Symmonds navyše dostal od FIA ponuku imunity, ak povie pravdu o incidente. Tak či onak s Renaultom to nevyzerá dobre. Výkony tímu sú slabé, špekulácie o Alonsovom prestupe do Ferrari stále hlasnejšie a takýto potupný škandál imidžu značky určite nepomôže. Práve naopak.
Zdá sa však, že FIA je na všetko pripravená. BMW a Sauber údajne dostali prísľub, že ak sa uvoľní miesto, federácia ho prednostne ponúkne im. BMW krátko na to oznámilo, že tím predalo neznámemu švajčiarskemu konzorciu Qadbak. Táto „firma“ údajne reprezentuje záujmy bližšie nešpecifikovaných boháčov z Blízkeho Východu i Európy. Uvidíme teda 21.9., s akým trestom Renault vyviazne a ako to ovplyvní jeho budúcnosť.