Frankfurt 2009
Frankfurtský autosalón rozbalil všetky balíčky s prekvapeniami, prinášame prehľad toho najzaujímavejšieho.
Vydané Text: Redakcia
Dlhé čakanie na luxusné športové sedany sa už stáva folklórom, po Panamere konečne dozrel aj Aston Martin Rapide. Po stránke podvozka je Rapide príbuzným ostatných modelov značky, poháňa ho motor 6.0 V12 s výkonom 477 koní. Šesťstupňová automatická prevodovka dostala komfortnejšiu charakteristiku radenia. Podvozok je vyzbrojený adaptívnymi tlmičmi z modelu DBS, stabilizačná elektronika sa dá kompletne vypnúť. Interiér je štvormiestny, pre batožinu pod piatymi dverami ostalo skromných 301 litrov, po sklopení sedadiel je to 710 litrov. Audiosystém dodala firma Bang & Olufsen, pre zadných pasažierov je k dispozícii samostatný zábavný systém s dvojicou monitorov v predných opierkach hlavy.
**Audi e-tron & R8 V10 Spyder**
Základným kameňom expozície Audi sa stal model R8. Hoci sa koncept e-tron k nemu nepriznáva, dizajnová inšpirácia je evidentná. Auto poháňa štvorica elektromotorov pričom každý z nich je regulovaný samostatne. Elektronika tak môže presne dávkovať krútiaci moment, čo znamená jedinečné jazdné zážitky. Celkový výkon je 313 koní a krútiaci moment až 4500 Nm, v praxi to znamená 0 – 100 km/h za 4,8 sekundy. Dojazd je pritom okolo 250 kilometrov. Novinkou v technike je tepelné čerpadlo (podobne ako v domoch), ktoré nahrádza klasické elektrické kúrenie z elektromobilov.
Spyder na báze kupé R8 sa bude ponúkať len s motorom 5.2 FSI V10 (525 k). Auto disponuje plátennou skladacou strechou s hydraulickým ovládaním. Dizajnéri sa museli vysporiadať s absenciou bočných karbónových panelov charakteristických pre kupé. Namiesto nich sú pred zadnými kolesami tradične formované nasávacie otvory pre vzduch.