Škoda Superb Combi

Po decentnom odhalení bočnej siluety prichádzajú oficiálne fotografie i ďalšie informácie o modeli Superb Combi, ktorý skrýva obrovský vnútorný a batožinový priestor.
Vydané  Text: 
Fenomenálne priestorové dimenzie sa nerodili ľahko, veď prvá generácia nebola vo verzii kombi dostupná vôbec. Druhé vydanie to však rozbalilo vo veľkom štýle. Oficiálny debut prišiel vo Frankfurte a rekord v rámci kombíkov strednej triedy je na svete, keďže žiaden konkurent nedisponuje takým veľkým batožinovým priestorom. Superb Combi, ako sme predpokladali, vytiahol tromf v podobe základných 633 litrov (druhý najlepší Passat Variant má 603 litrov), no a po sklopení zadných operadiel bude k dispozícii až 1 865 litrov (Mazda 6 Wagon 1 751 litrov). Na obrázkoch je vidno, že pred zväčšovaním prepravnej plochy je potrebné vyklopiť sedáky. Očakávame však zjednodušený mechanizmus ako napríklad v Renaulte Koleos, kde sa najprv sedáky samočinne vyklopia a následne operadlá sklopia. Praktická rovná plocha pred i po sklopení operadiel je rovnako ako nulová nakladacia hrana samozrejmosťou. Batožinový priestor môže byť vybavený deliacimi a fixačnými prvkami uchytenými na koľajničkách, k dispozícii bude aj sieťový program. Za príplatok si možno objednať elektricky ovládané piate dvere, ku ktorým záujemcovia automaticky dostanú aj roletový kryt batožinového priestoru. Ten sa inak bude dodávať na želanie. Pri otvorení piatych dverí sa kryt odsunie do strednej polohy, aby bolo uľahčené nakladanie predmetov. Superb Combi prichádza s novým konceptom osvetlenia batožinového priestoru umiestneným v piatych dverách. Systém neosvetľuje len kufor, ale aj celú plochu okolo zadnej časti vozidla. V batožinovom priestore možno objaviť baterku, ktorá disponuje LED technológiou. Vďaka integrovanému magnetu ju možno upevniť na karosériu, a využiť ju tak napríklad pri výmene kolesa.
Rozmerovo sa oproti základnému modelu zmenila len výška (teraz 1 481 mm, predtým 1 462 mm), so štandardne dodávaným strešným nosičom to bude 1 510 mm. Celková dĺžka 4 868 mm a šírka 1 817 mm tak ostali zachované. Škoda v Superbe Combi prvýkrát nasadzuje systém Kessy pre bezkľúčový prístup. Motor sa v tomto prípade štartuje použitím tlačidla, ktorý je umiestnený vpravo od volantu. Paletu motorov charakterizuje priame vstrekovanie paliva a prepĺňanie. Základným benzínovým agregátom je 1.4 TSI (92 kW/125 k) kombinovaný so šesťstupňovým manuálom. Ďalej je v ponuke 1.8 TSI (118 kW/160 k), ktorý môže spolupracovať buď so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou alebo robotizovanou prevodovkou DSG so siedmimi stupňami. Naftu zastupuje motor 2.0 TDI. Slabší variant 103 kW/140 k pracuje so vstrekovaním čerpadlo-dýza, silnejší 125 kW/170 k disponuje modernejším systémom common rail. Oba agregáty možno kombinovať so šesťstupňovou manuálnou alebo robotizovanou prevodovkou DSG (6 stupňov). Neskôr by sa mal v ponuke objaviť benzínový šesťvalec 3.6 V6 (191 kW/260 k) dodávaný štandardne s pohonom všetkých kolies. Ten sa bude dať doobjednať aj k motorom 1.8 TSI či 2.0 TDI (125 kW/170 k). Technické údaje**Model** 1.4 TSI1.8 TSI2.0 TDI2.0 TDI**Usporiadanie motora/počet valcov** R/4R/4R/4R/4**Zdvihový objem** **cm3**1390179819681968**Max. výkon****kW/k**92/125118/160103/140125/170 **pri ot/min**50004500-620040004200**Max. krútiaci moment****Nm**200250320350 **pri ot/min**1500-40001500-45001800-25001750-2500**Dĺžka x šírka x výška****mm**4838 x 1817 x 1510**Rázvor****mm**2761**Batožinový priestor****l**633/1865**Zrýchlenie 0-100 km/h****s**10,68,7/8,6\*10,38,9**Maximálna rýchlosť****km/h**199218/218\*205 (203)220 (218)**Kombinovaná spotreba****l/100 km**6,97,3/7,3\*6,1 (6,8)5,9 (6,2)**Emisie CO2****g/km**159171/170\*160 (179)155 (162) \* platí pre sedemstupňovú robotizovanú prevodovku DSG údaje v zátvorkách platia pre šesťstupňovú robotizovanú prevodovku DSG