„Ďalší“ nový Volkswagen Passat odhalený v predstihu
Zatiaľ čo u nás bude nový VW Passat už iba ako kombi, pre exotické trhy je pripravená aj verzia sedan.
Vydané Text: Autoviny.sk
Nová generácia Volkswagenu Passat už bude v predaji iba vo verzii kombi. Desaťročia trvajúca história klasického sedanu je v podstate zavŕšená už dnes, pretože v slovenských cenníkoch Volkswagenu už Passat figuruje výhradne vo verzii Variant, teda kombi. Cena začína na 37.090,00 € za konfiguráciu s motorom 2.0 TDI EVO (max. 110 kW) so 7-stupňovou automatickou prevodovkou DSG.
Lenže vo svete bude Passat naďalej v predaji aj ako sedan. Príkladom je Čína, kde je po sedanoch ako takých všeobecne vysoký dopyt. Čínsky denník Cheshi dokonca zverejnil fotografie novej generácie sedanu, o ktorom sa ešte donedávna hovorilo iba ako modernizácii súčasnej generácie.
Pripomeňme, že súčasný čínsky sedan generácie B8 sa volá Magotan, pričom v Číne nechýba ani osobný automobil s globálnym názvom Passat – ten má však úplne iný dizajn . Faktom je, že autá vyrábajú rôzne spoločné podniky: za výrobu Magotanu je zodpovedný FAW Volkswagen, zatiaľ čo SAIC Volkswagen vyrába Passat s originálnym vzhľadom.
VW Magotan teda dostal novú tvár: svetlomety sa prakticky zlúčili s mriežkou chladiča a optika aj mriežka sú akoby konkávne, pripomínajú preto dizajnový prvok Vizor značky Opel.
Interiér je navrhnutý v štýle práve predstaveného elektrického liftbacku Volkswagen ID.7 (v Číne je to ID.7 Vizzion), avšak namiesto pomerne malého prístrojového panela je v tomto prípade použitý priestorovo veľkorysý tablet. Druhá obrazovka, ešte väčšia, je v strede palubnej dosky. Celkovo dizajn interiéru zodpovedá tomu, čo Volkswagen vyrába v uplynulých rokoch, kedy sa do popredia dostáva minimalistický dizajn, konsolidácia ovládacích prvkov do dotykového rozhrania a celková estetická čistota.
Čínsky denník uvádza, že nový Volkswagen Magotan bude ponúkaný s novým benzínovým štvorvalcom s objemom 1,5 litra, ktorý nahradí doteraz predávané 1,4-litrové agregáty. Drahšie verzie by si mali zachovať dvojlitrový turbomotor, pričom sa počíta aj s hybridným pohonom.