Ford šokujúco znížil slovenské ceny Mustangov Mach-E, sú lacnejšie o 11-tisíc eur a viac
Za znížením cien stojí optimalizácia výroby a nové lacnejšie batérie v elektromobiloch.
Ppre stupeň výbavy Mach-E je k dispozícii iba jedna motorizácia.
Vydané Text: Redakcia (s)
Ford Mustang Mach-E spôsobil v autopriemysle rozruch. Dôvody boli hneď tri: išlo o prvé elektrické SUV od Fordu, prvý elektrický Mustang v histórii a prvý Mustang s karosériou SUV. Pre pravoverného fanúšika značiek Ford a Mustang mohlo ísť o hodnotový rozpor, pretože Mustang je už od roku 1965 (respektíve od apríla ’64, kedy bol odhalený verejnosti) typickým predstaviteľom kategórie áut, ktorú sám vytvoril – pony car.
Od prelomu rokov 2019/2020 tu máme aj verziu s nafúknutou svalnatou karosériou, minimalistickým interiérom s obrím displejom a elektrickým pohonom. Stratil Mustang svoje čaro? Je toto budúcnosť značky Mustang? Na tieto otázke sme poskytli odpovede v našom [detailnom teste Ford Mustang Mach-E Premium AWD](https://www.autoviny.sk/testy/124490/test-ford-mustang-mach-e-nase-skusenosti-s-kontroverznym-elektrickym-mustangom).
Vtedy ceny elektromobilu Mustang Mach-E začínali na úrovni 66 990 € a verzia GT atakovala cenníkových 92 990 €.
Inzercia
Napriek tomu, že globálny trend v autopriemysle poukazuje na postupné zvyšovanie cien nových automobilov, elektromobilov nevynímajúc, niektoré značky na určitých trhoch pristúpili k radikálnym cenovým škrtom. Ide napríklad o modely rodiny EQ od značky Mercedes-Benz (resp. od značky Mercedes-EQ), veľké znižovanie cien už viackrát ohlásila americká automobilka Tesla a najnovšie sa slovenskí kupujúci môžu tešiť z nových nižších cien elektromobilu Mustang Mach-E. Zníženie cien je pritom priam šokujúce: v prípade základnej výbavy Mach-E je to o 11 000 eur menej, avšak pri výbave Mach-E Premium – s najvyššou kapacitou batérie, je to až o 14 500 eur menej oproti pôvodnej cene elektromobilu.
Ciele značky majú, pochopiteľne, aj ekonomický zmysel, navonok slovenské zastúpenie hovorí o sprístupnení elektromobilu kupujúcim a snahe o „porovnateľné ceny s benzínovými vozidlami tejto ikonickej rady“. Tým ikonickým radom sa myslí Mustang ako taký, ktorého súčasťou je podľa Fordu aj model Mustant Mach-E. Mnohí by síce protestovali, pretože ide o koncepčne aj charakterovo odlišné vozidlá, lenže prvé aj posledné slovo má v tomto prípade samotný výrobca. Ten zníženie cien obhajuje „celkovou optimalizáciou výroby elektromobilov Ford, ako aj využitím nových, cenovo dostupnejších batérií v elektrických SUV“. Do akej miery sa táto optimalizácia premietne do kvality vyhotovenia detailov, rýchlosti nabíjania či kapacity akumulátor pri nízkych teplotách, ešte nevieme. Podľa technických údajov má už základná verzia Mach-E nabíjanie s výkonom 115 kW a verzie Premium a GT 150 kW, pričom na obe veľkosti akumulátorov (75,7 a 98,7 kWh) je naďalej platná záruka na 8 rokov / 160 000 km. Na samotné vozidlo ostáva tiež zachovaná záruka na 5 rokov.
Nový cenník Ford Mustang Mach-E platný pre Slovensko je teda nasledovný. V porovnaní s modelom 2022 nastala zmena, že pre stupeň výbavy Mach-E je k dispozícii iba jedna motorizácia.
Výbava | Výkon (kW/k) a kapacita batérie | Pohon | Krútiaci moment | Dojazd | Cena s DPH (cenníková/akciová) |
Mach-e | 198 (269) / 75,7 | RWD, zadný pohon | 430 Nm | STD – 440 km | 58 990 € / 55 990 € |
Premium | 216 (294) / 98,7 | RWD, zadný pohon | 430 Nm | MAX – 600 km | 67 690 € /63 990 € |
Premium | 198 (269) / 75,7 | AWD, pohon 4×4 | 580 Nm | STD – 400 km | 64 990 € / 61 990 € |
Premium | 258 (351) / 98,7 | AWD, pohon 4×4 | 580 Nm | MAX – 550 km | 73 990 € / 69 990 € |
GT | 358 (487) / 98,7 | AWD, pohon 4×4 | 860 Nm | MAX – 490 km | 82 490 € / 82 490 € |
Zdroje: AUTOVINY.SK