Facelift druhej generácie modelov CLA
Mercedes-Benz CLA patrí k mladším modelom výrobcu a podľa mnohých predstavuje vstupenku do sveta luxusu. Elegantné duo CLA a CLA Shooting Brake od svojho uvedenia na trh v rokoch 2013 a 2015 prešlo dizajnovými a funkčnými zmenami, ktoré dostali vozidlá aj do pozornosti zákazníkov pôvodne hľadajúcich o triedu vyššie situované vozidlo, hoci prvá generácia stále v úvodzovkách „trpela“ podobnosťou s Triedou A. Druhá generácia, ktorá je v predaji od roku 2019, priniesla žiadanú zmenu, ktorá spravila CLA suverénnejším a hlavne esteticky podstatne pútavejším. Aktuálny facelift sa teda týka druhej generácie modelovej rodiny CLA.Čo sa zmenilo, je dizajn prednej a zadnej časti vozidla, automobily majú vylepšený balík asistenčných jazdných systémov a elektrifikované pohony, základná výbava obsahuje vysokovýkonné LED svetlomety s novou grafikou, komfortné sedadlá potiahnuté kombináciou materiálov ARTICO/látka, kožený volant, 7-palcový prístrojový panel a 10,25-palcový multimediálny displej s novou generáciou systému MBUX. Za príplatok je k dispozícii voľne stojaca dvojitá obrazovka s dvomi 10,25-palcovými širokouhlými displejmi.
Možnosti individualizácie rozširujú nové farby lakov hypermodrá (exkluzívne pre modely CLA) a spektrálna modrá, ako aj tri ďalšie dizajny diskov s rozmermi do 19 palcov – v základe sú pritom CLA kupé a CLA Shooting Brake vybavené 17-palcovými diskami z ľahkej zliatiny s päťlúčovým dizajnom.
Vylepšenia v interiéri
V interiéri nájdu záujemcovia nové poťahy sériovo dodávaných športových sedadiel alebo voliteľne dodávaných sedadiel AMG Performance. Kombináciu imitácie kože ARTICO a mikrovlákna MICROCUT si môžno objednať aj v hnedej farbe Bahia. Novou farbou pre imitáciu kože ARTICO je šalviová sivá /čierna. A prvýkrát sú k dispozícii kožené poťahy sedadiel vo farbe červená paprika/čierna. Ponuku ozdobných prvkov na želanie dopĺňa hnedé lipové drevo s otvorenými pórmi.
Inzercia
Modely Mercedes-AMG CLA sériovo ponúkajú nový volant AMG Performance s dizajnom zdvojených ramien a plynulo integrovanými dotykovými plochami. Tlačidlá AMG na volante zaujmú brilantnými displejmi a intuitívnou logikou ovládania. Pomocou nich možno dôležité jazdné funkcie a všetky jazdné programy ovládať bez toho, aby vodič musel pustiť volant.
Z najnovšej generácie systému MBUX profitujú aj nové modely Mercedes-AMG CLA: väčší výkon a dizajn obrazovky špecifický pre AMG zvýraznia zážitok zo značky.
Výrazne vylepšená výbava a jednoduchšia logika ponuky
Výrobca podľa vlastných slov „výrazne vylepšil sériovú výbavu a logiku ponuky“: Napríklad už pre základnú výbavu obidvoch nových modelov CLA platí, že okrem koženého volantu a predných svetlometov s LED zahŕňa aj asistenta diaľkového svetla, cúvaciu kameru a balík USB. Od variantu výbavy Progressive zákazníci získajú navyše parkovací balík a balík zrkadiel, pre model CLA Shooting Brake aj zadné výklopné dvere Easy Pack.Ďalšie funkčné prvky výbavy sú skombinované do balíkov, ktoré sú vytvorené na základe reálneho správania zákazníkov. Pokiaľ ide o dizajnové prvky ako farby, čalúnenia, ozdobné prvky a kolesá, zákazníci si svoje vozidlo môžu nakonfigurovať čo najindividuálnejšie.
Elektrifikované pohony
Všetky benzínové motory v novom CLA sú elektrifikované a v rámci sériovej výbavy zahŕňajú štvorvalcové agregáty so 7-stupňovou alebo 8‑stupňovou automatickou prevodovkou DCT.Mild-hybridy sú vybavené prídavným 48-voltovým elektrickým systémom s novým remeňom poháňaným štartovacím generátorom RSG, ktorý zvyšuje výkon o ďalších 10 kW, čím dokáže podporiť agilnosť pri rozjazde a zrýchľovaní. Akumulátor sa dobíja aj princípom rekuperácie, pričom získaná energia sa využíva pri akcelerácii.
Modely CLA sú k dispozícii aj ako plug-in hybridy: Výkon elektromotora bol zvýšený o 5 kW a výkon hnacieho ústrojenstva dosahuje teraz 80 kW. Na strane nabíjania sú naďalej k dispozícii tri možnosti: popri štandardnom výkone 3,7 kW možno akumulátor nabíjať aj striedavým prúdom s výkonom do 11 kW namiesto doterajšieho výkonu 7,4 kW. Nové modely CLA naďalej ponúkajú aj možnosť nabíjania akumulátora jednosmerným prúdom s výkonom do 22 kW. Nabíjanie jednosmerným prúdom z 10 % na 80 % trvá približne 25 minút, čiže ide o všestranne využiteľné nabíjanie, ktoré je vhodné na každodenné jazdenie.
Mercedes-Benz CLA a CLA Shooting Brake: Motorizácie po facelifte 2023
CLA 250 e kupé | CLA 250 e Shooting Brake | ||
Zdvihový objem | cm³ | 1 332 | 1 332 |
Menovitý výkon zážihového motora | kW/k | 120/163 | 120/163 |
pri | ot./min | 5 500 | 5 500 |
Menovitý krútiaci moment, zážihový motor | Nm | 270 | 270 |
Menovitý výkon elektromotora | kW/k | 80/109 | 80/109 |
Menovitý krútiaci moment elektromotora | Nm | 300 | 300 |
Systémový výkon | kW/k | 160/218 | 160/218 |
Systémový krútiaci moment | Nm | 450 | 450 |
Menovitá kapacita akumulátora | kWh | 15.6 | 15.6 |
Kombinovaná spotreba paliva, vážená (WLTP, predbežne) | l/100 km | 1,1 – 0,8 | 1,1 – 0,8 |
Kombinované emisie CO2, vážené (WLTP, predbežne) | g/km | 24 – 18 | 26 – 19 |
Kombinovaná spotreba elektriny, vážená (WLTP, predbežne) | kWh/100 km | 16,9 – 14,9 | 17,2 – 15,1 |
Elektrický dojazd (EAER) (WLTP, predbežne) | km | 71 – 82 | 68 – 80 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h | s | 7.6 | 7.7 |
Maximálna rýchlosť | km/h | 229 | 226 |
CLA 180 kupé | CLA 200 kupé | CLA 220 4MATIC kupé | CLA 250 4MATIC kupé | ||
Zdvihový objem | cm³ | 1 332 | 1 332 | 1 991 | 1 991 |
Menovitý výkon | kW/k | 100/136 | 120/163 | 140/190 | 165/224 |
pri | ot./min | 5 500 | 5 500 | 5 500 | 5 500 |
Príd. výkon s funkciou zvýšenia výkonu | kW/k | 10/14 | 10/14 | 10/14 | 10/14 |
Menovitý krútiaci moment | Nm | 230 | 270 | 300 | 350 |
Kombinovaná spotreba paliva (WLTP, predbežne) | l/100 km | 6,5 – 5,9 | 6,5 – 5,9 | 7,6 – 6,9 | 7,5 – 6,9 |
Kombinované emisie CO2 (WLTP, predbežne) | g/km | 147 – 133 | 147 – 133 | 172 – 156 | 172 – 156 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h | s | 9.4 | 8.4 | 7.3 | 6.4 |
Maximálna rýchlosť | km/h | 216 | 229 | 237 | 250 |
CLA 180 d kupé | CLA 200 d kupé | CLA 220 d kupé | ||
Zdvihový objem | cm³ | 1 950 | 1 950 | 1 950 |
Menovitý výkon | kW/k | 85/116 | 110/150 | 140/190 |
pri | ot./min | 3 400 | 3 400 | 3 800 |
Príd. výkon s funkciou zvýšenia výkonu | kW/k | 10/14 | 10/14 | 10/14 |
Menovitý krútiaci moment | Nm | 280 | 320 | 400 |
Kombinovaná spotreba paliva (WLTP, predbežne) | l/100 km | 5,5 – 5,1 | 5,4 – 4,9 | 5,5 – 5,0 |
Kombinované emisie CO2 (WLTP, predbežne) | g/km | 145 – 133 | 142 – 129 | 143 – 130 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h | s | 10 | 8.5 | 7.3 |
Maximálna rýchlosť | km/h | 205 | 226 | 244 |
CLA 180 Shooting Brake | CLA 200 Shooting Brake | CLA 250 4MATIC Shooting Brake | ||
Zdvihový objem | cm³ | 1 332 | 1 332 | 1 991 |
Menovitý výkon | kW/k | 100/136 | 120/163 | 165/224 |
pri | ot./min | 5 500 | 5 500 | 5 500 |
Príd. výkon s funkciou zvýšenia výkonu | kW/k | 10/14 | 10/14 | 10/14 |
Menovitý krútiaci moment | Nm | 230 | 270 | 350 |
Kombinovaná spotreba paliva (WLTP, predbežne) | l/100 km | 6,6 – 6,0 | 6,6 – 6,0 | 7,8 – 7,0 |
Kombinované emisie CO2 (WLTP, predbežne) | g/km | 151 – 136 | 151 – 136 | 176 – 160 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h | s | 9.6 | 8.6 | 6.5 |
Maximálna rýchlosť | km/h | 215 | 226 | 250 |
CLA 180 d Shooting Brake | CLA 200 d Shooting Brake | CLA 220 d Shooting Brake | ||
Zdvihový objem | cm³ | 1 950 | 1 950 | 1 950 |
Menovitý výkon | kW/k | 85/116 | 110/150 | 140/190 |
pri | ot./min | 3 400 | 3 400 | 3 800 |
Príd. výkon s funkciou zvýšenia výkonu | kW/k | 10/14 | 10/14 | 10/14 |
Menovitý krútiaci moment | Nm | 280 | 320 | 400 |
Kombinovaná spotreba paliva (WLTP, predbežne) | l/100 km | 5,7 – 5,2 | 5,6 – 5,0 | 5,6 – 5,1 |
Kombinované emisie CO2 (WLTP, predbežne) | g/km | 149 – 135 | 147 – 132 | 147 – 133 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h | s | 10.1 | 8.6 | 7.4 |
Maximálna rýchlosť | km/h | 203 | 221 | 237 |
Mercedes-AMG | Mercedes-AMG | ||
CLA 35 4MATIC | CLA 45 S 4MATIC+ | ||
Motor | 2-litrový R4 s turbodúchadlom | 2-litrový R4 s dvojprúdovým turbodúchadlom uloženým vo valivých ložiskách | |
Zdvihový objem | cm3 | 1 991 | 1 991 |
Menovitý výkon | kW/k | 225/306 | 310/421 |
pri | ot./min | 5 800 | 6 750 |
Menovitý krútiaci moment | Nm | 400 | 500 |
pri | ot./min | 3 000 – 4 000 | 5 000 – 5 250 |
Pohon | Variabilný náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC | Plnovariabilný náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+ so systémom OVLÁDANIE KRÚTIACEHO MOMENTU AMG | |
Prevodovka | Dvojspojková prevodovka AMG SPEEDSHIFT DCT 8G | Dvojspojková prevodovka AMG SPEEDSHIFT DCT 8G | |
Kombinovaná spotreba paliva (WLTP, predbežne)[5] | l/100 km | 8,5 – 8,1 | 9,0 – 8,7 |
Kombinované emisie CO2 (WLTP, predbežne)[5] | g/km | 193 – 185 | 205 – 196 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h | s | 4.9 | 4.1 |
Maximálna rýchlosť | km/h | 250 | 270 |
Mercedes-AMG | Mercedes-AMG | ||
CLA 35 4MATIC | CLA 45 S 4MATIC+ | ||
Shooting Brake | Shooting Brake | ||
Motor | 2-litrový R4 s turbodúchadlom | 2-litrový R4 s dvojprúdovým turbodúchadlom uloženým vo valivých ložiskách | |
Zdvihový objem | cm3 | 1 991 | 1 991 |
Menovitý výkon | kW/k | 225/306 | 310/421 |
pri | ot./min | 5 800 | 6 750 |
Menovitý krútiaci moment | Nm | 400 | 500 |
pri | ot./min | 3 000 – 4 000 | 5 000 – 5 250 |
Pohon | Variabilný náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC | Plnovariabilný náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+ so systémom OVLÁDANIE KRÚTIACEHO MOMENTU AMG | |
Prevodovka | Dvojspojková prevodovka AMG SPEEDSHIFT DCT 8G | Dvojspojková prevodovka AMG SPEEDSHIFT DCT 8G | |
Kombinovaná spotreba paliva (WLTP, predbežne)[5] | l/100 km | 8,7 – 8,3 | 9,2 – 8,8 |
Kombinované emisie CO2 (WLTP, predbežne)[5] | g/km | 197 – 189 | 209 – 201 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h | s | 4.9 | 4.1 |
Maximálna rýchlosť | km/h | 250 | 270 |