BMW vylepšilo modely X5 a X6, uvádza M Sport Pro a nový motor V8 s M TwinPower Turbo
Nové BMW X6 sa už v štandardnej výbave dodáva s balíkom M Sport, ktorý vylepšuje karosériu. Kto bude chcieť ešte viac, bude mať na výber M Sport Pro.
Vydané Text: Erik Stríž (Editor príspevku)
Krátko po tom, čo [Mercedes-Benz modernizoval svoj modelový rad GLE (SUV a Coupe)](https://www.autoviny.sk/novinky/124441/dizlovy-plug-in-hybrid-prejde-az-109-km-s-nulovou-spotrebou-nafty-nove-mercedesy-gle-a-gle-coupe), BMW prichádza s faceliftom konkurenčných modelov X5 a X6. Modernizácia bavorákov je na prvý pohľad výraznejšia, pretože na rozdiel od GLE od Mercedesu prešli zmenou aj predné svetlomety, čím vozidlá nadobudli sviežejší vzhľad. Facelift je pritom stále faceliftom, teda zmeny nie sú tak zásadné, aby sa ním znehodnocovali predfaceliftované X5 a X6.
Vynovený rad pohonných jednotiek zahŕňa nové spaľovacie motory, najnovšiu generáciu plug-in hybridného systému pre model BMW X5 xDrive50e, ako aj 48 V mild hybridnú technológiu pre všetky ostatné modely.
Podstatnú inováciu predstavujú aj nové systémy pre automatizovanú jazdu a parkovanie a plne digitálny ovládací/operačný systém BMW iDrive so zakrivenou obrazovkou BMW Curved Display využívajúci operačný systém BMW Operating System 8.
Štandardná výbava oboch modelov teraz zahŕňa palubnú dosku s povrchom z kože Sensafin a elegantne zakrivený ozdobný prvok z kvalitného dreva. Ďalšou novinkou je ambientná svetelná lišta s vysoko efektívnym LED podsvietením integrovaným pod ozdobným prvkom v oblasti predného spolujazdca. Do grafiky svetelného pruhu sa pridáva príslušné označenie modelu – X5, alebo X6, v oboch špičkových modeloch sa tu zobrazuje logo M. Ovládací panel na stredovej konzole obsahuje ďalšie dotykové plochy a novo tvarovanú páku voliča automatickej prevodovky.
### Nové BMW X5
Na prvý pohľad sa na novom BMW X5 zmenili predné svetlomety, ktoré sú o 35 mm užšie a tak pôsobia sviežejším modernejším dojmom. Nie je to interpretácia svetlometov, ktoré nachádzame v BMW X7, ale ešte tie „konvenčné“, ktoré pripomínajú oči dravca. BMW upravilo aj vnútornú grafiku svetlometov, ktorá je po novom trocha výraznejšia, ostrejšia, hlavné estetické a funkčné prvky evokujú časť písmena X alebo šípku. Má to svoj funkčný význam, tieto šípky sú zároveň smerovými svetlami. Predné Matrix LED svetlomety s adaptívnym ovládaním svetelného lúča a neoslňujúce diaľkové svetlá BMW Selective Beam, plus svetlá M Shadowline, predstavujú doplnky dodávané na požiadanie.
V porovnaní s verziou pred faceliftom sa zmenil tiež tvar nárazníkov, vetracích otvorov a tiež grafika zadných svetiel. Po vzore tých predných nesú motív písmena X (alebo šípiek).
Zaujímavosťou je, že nové BMW X5 si môžu zákazníci vybaviť osvetlenými prednými ľadvinkami (BMW Iconic Glow), musia si vybrať vybrať spomedzi verzií poháňaných 6-valcovým motorom.
### Nové BMW X6
Nové BMW X6 sa už v štandardnej výbave dodáva s balíkom M Sport, ktorý vylepšuje karosériu. Súčasť balíka M Sport dotvárajú aj M-špecifické bočné prahy a vysoko lesklá lišta M High-gloss Shadowline. Kto bude chcieť ešte viac športovosti, bude mať na výber úplne nový balíček M Sport Pro. Nové metalické laky karosérie ako modrá M Marina Bay Blue (BMW X5 M60i xDrive) a zelená M Isle of Man Green (BMW X6 M60i xDrive) sú dostupné výhradne pre vrcholné modely. Novými prírastkami pre všetky modely sú modrá metalíza Blue Ridge Mountain, sivá metalíza Brooklyn Grey, sivá metalíza Skyscraper Grey, matná sivá metalíza Frozen Pure Grey a približne 40 špeciálnych lakov z ponuky BMW Individual.
Rovnako ako predtým, obličky masky chladiča BMW Iconic Glow pre šesťvalcové modely tvoria súčasť ponuky voliteľnej výbavy
[GALLERY id=32624]
### Motorizácie pre nové BMW X5 a X6
Pohonný systém pre plug-in hybridnú verziu BMW X5 xDrive50e prešiel kompletným prepracovaním. Šesťvalcový radový benzínový motor najnovšej generácie spolu s rovnako novým elektromotorom dodáva systémový výkon 360 kW (490 k), čo je nárast o 70 kW (96 k). K nemu sa pridáva kombinovaný krútiaci moment 700 Nm (nárast o 100 Nm). Nominálny výkon benzínového motora 230 kW (313 k) narástol oproti predchádzajúcemu agregátu o 20 kW (27 k). Kompaktný elektromotor zabudovaný priamo do osemstupňovej prevodovky Steptronic Sport produkuje menovitý výkon 145 kW (197 k) (+62 kW/84 k). Navyše inovatívny stupeň predradenia, používaný na zvýšenie efektívneho krútiaceho momentu produkovaného elektromotorom na maximálnych 450 Nm na vstupe do prevodovky, pomáha zabezpečiť ešte ostrejší prenos výkonu. Model BMW X5 xDrive50e zrýchli z pokoja na 100 km/h za 4,8 sekundy.
Množstvo využiteľnej energie, ktorú dokáže akumulovať vysokonapäťová batéria integrovaná v podvozku, sa oproti predchádzajúcej generácii zvýšilo takmer o 25 percent na 25,7 kWh. Nová kombinovaná nabíjacia jednotka zdvojnásobuje maximálnu rýchlosť nabíjania striedavým prúdom na 7,4 kW. Elektrický dojazd nového modelu BMW X5 xDrive50e predstavuje podľa cyklu WLTP hodnotu 94 – 110 kilometrov. To je o jeden štandardizovaný kilometer viac ako [plug-in hybridný Mercedes-Benz GLE](https://www.autoviny.sk/novinky/124441/dizlovy-plug-in-hybrid-prejde-az-109-km-s-nulovou-spotrebou-nafty-nove-mercedesy-gle-a-gle-coupe), ten však jazdí na naftu s potenciálom ešte nižšej spotreby.
**BMW X5 xDrive50e**
* benzínový motor, radový šesťvalec s BMW TwinPower Turbo, 2998 ccm
* max. výkon 360 kW / 490 k. Nominálne 230 kW pri 5000 – 6500 ot./min
* max. krútiaci moment 700 Nm. Nominálne 450 Nm pri 1750 – 4700 ot./min
* elektrický motor 145 kW / 197 k pri 7000 ot./min, 280 Nm pri 100 – 5500 ot./min, efektívny krútiaci moment 450 Nm
* Lithium-ion batéria 238 V, 29.5 / 25.7 kWh (brutto/netto), nabíjací čas 4,5 h pri 7,4 kW nabíjačke (32 A / 230 V, jedna fáza)
* 8-stupňová automatická prevodovka Steptronic
* akcelerácia 0-100 km/h: 4,8 s
* max. rýchlosť 250 km/h
* elektrický dojazd 94 – 110 km
**BMW X5 xDrive40i a BMW X6 xDrive40i**
* benzínový motor, radový šesťvalec s BMW TwinPower Turbo, 2998 ccm
* max. výkon 280 kW / 380 k pri 5200 – 6250 ot./min
* max. krútiaci moment 540 Nm, nominálny 520 Nm pri 1850 – 5000 ot./min
* elektrický motor 9 kW / 12 k pri 7000 ot./min, 200 Nm
* Lithium-ion 48 V
* 8-stupňová automatická prevodovka Steptronic
* akcelerácia 0-100 km/h: 5,4 s
* max. rýchlosť 250 km/h
**BMW X5 M60i xDrive a BMW X6 M60i xDrive**
* benzínový motor, V8 s BMW TwinPower Turbo, 4395 ccm
* max. výkon 390 kW / 530 k, nominálne 390 kW / 530 k pri 5500 – 6000 ot./min
* max. krútiaci moment 750 Nm, nominálny 520 Nm pri 1800 – 4600 ot./min
* elektrický motor 9 kW / 12 k, 200 Nm
* Lithium-ion 48 V
* 8-stupňová automatická prevodovka Steptronic
* akcelerácia 0-100 km/h: 4,3 s
* max. rýchlosť 250 km/h
**BMW X5 xDrive30d a BMW X6 xDrive30d**
* naftový motor, radový šesťvalec s BMW TwinPower Turbo, 2998 ccm
* max. výkon 219 kW / 298 k, nominálne 210 kW / 286 k pri 4000 ot./min
* max. krútiaci moment 670 Nm, nominálny 650 Nm pri 1500 – 2500 ot./min
* elektrický motor 9 kW / 12 k pri 7000 ot./min, 200 Nm
* Lithium-ion 48 V
* 8-stupňová automatická prevodovka Steptronic
* akcelerácia 0-100 km/h: 6,1 s
* max. rýchlosť 250 km/h
Zdroje: AUTOVINY.SK