Dízlový plug-in hybrid prejde až 109 km s nulovou spotrebou nafty. Nové Mercedesy GLE a GLE Coupe
Elektrifikácia je v modelovom rade GLE už definitívna, napriek tomu SUV aj Coupe ponúkajú verziu 63S s motorom V8 a výkonom 604 koní.
Vydané Text: Erik Stríž (Editor príspevku)
Mercedes-Benz modernizoval svoj rad SUV modelov GLE a GLE Coupe. Zmeny sa týkajú predovšetkým techniky pohonu. Vonkajšia estetika a vyhotovenie interiéru sú skôr minimálne, vďaka čomu sa zachováva hodnota doteraz predaných exemplárov, zároveň má Mercedes čo ponúknuť aj zákazníkom, ktorí sa rozhodujú práve na základe „novoty“ konkrétneho vozidla. Faceliftované modely sa dostanú k európskym predajcom od júla 2023.
### Nový Mercedes GLE: Čo sa zmenilo?
Zvonka bol prepracovaný vzhľad predného nárazníka, denných svetiel a zadných svetiel, k dispozícii sú tiež nové dizajny kolies.
Inovácie v interiéri zahŕňajú vylepšený infotainment MBUX s aktualizáciami OTA (pre vylepšenie softvéru nie je potrebná návšteva servisu), nové farebné schémy čalúnenia (hnedá/čierna a béžová/čierna macchiato), na želanie je k dispozícii aj vysokolesklý čierny klavírny lak AMG Carbon Fiber alebo MANUFAKTUR s ozdobnými líniami. V rámci faceliftu profitovala z aktualizácie softvéru a nového nastavenia aj stabilizácia náklonu a vzduchové pruženie.
Pohon všetkých štyroch kolies 4MATIC je ku všetkým verziám dodávaný štandardne a odteraz sú všetky pohony elektrifkované. Mercedes-Benz GLE a GLE Coupe však nejazdia výhradne na elektrinu, za takýmto pohonom sa zákazníci musia preorientovať na model EQE SUV, ktorý je tiež horúcou novinkou. Motorické verzie GLE zahŕňajú mild hybridy so 48-voltovým systémom a integrovaným štartovacím generátorom (ISG), ako aj plug-in hybridy štvrtej generácie.
GLE je teda štandardne hybridizovaný, teda dokáže využívať potenciál elektrickej energie pri rozjazdoch, pri pokojnej jazde bez záťaže a **v prípade plug-in hybridov aj na trase dlhej až 109 kilometrov (!)** podľa metodiky WLTP.
### Naftový plug-in hybrid
Mnohých nepochybne poteší, že Mercedes GLE je po facelifte v predaji ako naftový plug-in hybrid GLE 350 de 4MATIC. V porovnaní s benzínovým plug-in hybridom GLE 400 e 4MATIC ponúka o niečo nižší max. systémový výkon (145 vs 185 kW), ale vyšší krútiaci moment (750 vs. 600 Nm) a o niečo nižšiu spotrebu kvapalného paliva (0,9-0,6 litra nafty vs. 1,1-1,0 l benzínu/1000 km).
V naftovom plug-in hybride maximálny dojazd na elektrinu predstavuje spomenutých 109 km, v prípade benzínového variantu 105 km.
Plug-in hybridy majú permanentne vybudený 100 kW synchrónny motor a ponúkajú systémový výkon až 280 kW, ako aj systémový krútiaci moment až 750 Nm. S mierne zvýšeným elektrickým dojazdom až na 109 kilometrov je možné väčšinu každodenných jázd absolvovať čisto elektricky – samozrejme za predpokladu, že vodič bude svoje vozidlo zodpovedne nabíjať.
Vylepšený program hybridného pohonu poskytuje elektrický jazdný režim pre najvhodnejšie úseky trasy. Napríklad na trasách v mestských oblastiach uprednostňuje GLE elektrickú jazdu. Vďaka programu pohonu Off-Road môžu teraz plug-in hybridy jazdiť aj elektricky v teréne.
Na palube plug-in hybridných modelov je teraz integrovaná nabíjačka s výkonom 11 kW (na nabíjanie z domácej siete striedavého prúdu AC) alebo trojfázového nástenného boxu. Okrem toho je na želanie k dispozícii voliteľná 60 kW jednosmerná rýchlonabíjačka.
Väčšina modelov má teraz väčší výkon ako predchádzajúce verzie. Najväčší je nárast, až o 30 kW, výrobca dosiahol práve na GLE 400 e 4MATIC.
### Vrcholové verzie
**GLE 53 4MATIC+** spája športový charakter s vysokou úrovňou každodennej praktickosti. Základ športového zážitku z jazdy tvorí nezmenený **3,0-litrový radový šesťvalec s výkonom 320 kW (435 k) s dvomi turbodúchadlami.** Vývojové oddelenie AMG zvýšilo pomocou aktualizácie softvéru a väčšieho turbodúchadla maximálny krútiaci moment z 520 Nm na 560 Nm. Okrem toho motor teraz reaguje na jazdné príkazy ešte rýchlejšie a s pridanou agilitou. Zrýchlenie z nuly na 100 km/h je dynamickejšie; prebehne už za 5,0 sekundy (predtým 5,3 sekundy).
**GLE 63 S 4MATIC+** znamená čistý jazdný výkon AMG bez ohľadu na terén a oslovuje zákazníkov, ktorí netúžia po kompromisoch, uvádza výrobca vo svojej tlačovej správe.
Avizovaná extrémna športovosť sa tu spája s dobrými jazdnými vlastnosťami v teréne a spoľahlivou prevádzkou v každodennom živote. V modeloch „63“ zabezpečuje pohon osvedčený **4,0-litrový motor AMG V8 biturbo s výkonom 450 kW (612 k)**.
Zákazníci modelov „53“ si môžu voliteľne objednať aj odpruženie GLE 63 S 4MATIC+. Jemné doladenie softvéru pre konfiguráciu ESP, elektronicky riadený samosvorný diferenciál zadnej nápravy, plne variabilný pohon všetkých kolies AMG Performance 4MATIC+ a systém riadenia pruženia poskytujú dynamický a špičkový zážitok z jazdy pre všetky modely. .
**Oba motory sú elektrifikované pomocou integrovaného štartovacieho generátora** (ISG) a **48-voltového elektrického systému**. ISG kombinuje štartér a alternátor v jednom výkonnom elektromotore a je inštalovaný medzi motorom a prevodovkou. ISG plní aj hybridné funkcie. Medzi ne patrí posilňovanie, rekuperácia, posúvanie záťažového bodu, plachtenie a takmer nepostrehnuteľné opätovné naštartovanie motora počas funkcie štart/stop.
Inzercia