AUDI Q8 E-TRON: Vyskladali sme ideálnu verziu / Audi dáva zákazníkom slobodu v konfigurácii vysnívaného SUV / 4. časť
Audi Q8 e-tron je športovo ladené SUV, ktorého význačnou črtou je výhradný elektrický pohon. Napriek tomu, že v portfóliu značky predstavuje ten najlepší elektrický model spomedzi všetkých SUV, začína na veľmi atraktívnej cene 74 110 eur za zadné partie v štýle SUV-kupé si Q8 Sportback e-tron pýta iba o 2 040 eur viac.
Vydané Text: Erik Stríž
Elektromobilu Audi Q8 e-tron v oboch jeho karosárskych verziách sme sa postupne venovali v našom seriáli, ktorý čitateľov detailnejšie oboznámil s charakterom modelu, jeho vlastnosťami a technologickými zaujímavosťami v zákulisí. V poslednej štvrtej časti seriálu sa venujeme výberu ideálnej konfigurácie, ktorú dnes dovoľuje vyskladať slovenský konfigurátor modelu na stránkach Audi.sk. Zároveň odpovedáme na otázku, koľko môže asi stáť ten pekný exemplár, ktorý Audi prezentuje na oficiálnych fotografiách.
Prečítajte si aj ostatné tri časti nášho seriálu o Audi Q8 e-tron:
- AUDI Q8 E-TRON: Zoznamujeme sa s najlepším elektromobilom značky Audi / 1. časť
- Pozrite sa do zákulisia techniky v AUDI Q8 E-TRON. Náskok vďaka technike je stále aktuálny / 2. časť
- Tri motory sú štandard. Predstavujeme vrcholové AUDI SQ8 E-TRON a SQ8 SPORTBACK E-TRON / 3. časť
Športové elektrické SUV Audi Q8 e-tron
– už základ je „advanced“, teda pokročilý
Audi Q8 e-tron je podľa slov samotnej automobilky vrcholom je portfólia elektrických SUV, a tomu musí odpovedať aj ponuka výbavy.
V súčasnosti sa predáva od stupňa výbavy advanced, v ňom dostanete napríklad:
- 5-ramenné disky s Aero dizajnom a na nich pneumatiky 255/55 R19;
- adaptívny vzduchový podvozok Adaptive air suspension;
- parkovací systém vzadu aj vpredu;
- volič jazdných režimov Audi drive select;
- kompletné LED svetlomety vpredu aj vzadu;
- automatickú 2-zónovú klimatizáciu;
- infotainment MMI navigačný systém plus s MMI touch s online službami Audi connect;
- digitálny prístrojový panel Audi virtual cockpit;
- Audi sound system – 10 aktívnych reproduktorov, výkon 180W.
- Svetelný a dažďový senzor;
- sivý obklad interiéru Graphite grey;
- 4-ramenný kožený volant;
- upozornenie na vybočenie z jazdného pruhu (bez udržiavania v strede pruhu);
- 6-metrový Mode 3 kábel pre dobíjanie až do 22kW;
- Nabíjacia sada compact s koncovkami pre domácu (230V) a priemyselnú zásuvku (400V), manuálne nastavenie nabíjacieho výkonu (50/100%), nabíjací výkon až 11 kW (v závislosti od napätia v zásuvke a príkonu siete);
- Záruka na vysokonapäťovú batériu (HV) – 8-rokov alebo 160 000 km.
Stupeň výbavy S-line
Kto by mal záujem o niečo viac, pre toho Audi pripravilo stupeň výbavy S-line (+3 160 eur), ktorý výbavu obohatí o:
- 20-palcové disky s dizajnom Aero ring, pneumatiky 255/50 R20;
- exteriérové estetické a funkčné doplnky S-line;
- športovo vyladený adaptívny vzduchový podvozok Adaptive air suspension sport;
- Osvetlené nástupné lišty s hliníkovým obkladom vpredu a vzadu, vpredu s S-emblémom;
Dôležité je pripomenúť, že stupeň výbavy S-line nemá vplyv na výkon pohonu a kapacitu akumulátora, takýto efekt je vyhradený pre rýdzo športové verzie SQ8 e-tron a SQ8 Sportback e-tron. Tie zatiaľ v slovenskom konfigurátore nenachádzame, poznáme však detaily o ich pohone a batériách. Špičkovým verziám Audi SQ8 e-tron a SQ8 Sportback e-tron sme sa venovali v samostatnom príspevku, ktorý vám rozhodne odporúčame prečítať:
Motorizácie
V súčasnosti sú pre obe karosárske verzie Audi Q8 e-tron k dispozícii dve konfigurácie pohonu: 50 quattro a 55 quattro:
- verzia 50 quattro dosahuje max. výkon pohonu 250 kW (340 koní) a trvalý max. výkon 158 kW (215 k), kapacita batérie 89 kWh,
- verzia 55 quattro dokáže krátkodobo vygenerovať max. výkon až 300 kW (408 k); počas bežnej prevádzky pracuje s max. výkonom 158 kW (215 k), kapacita batérie 106 kWh (gross: 114 kWh)
Keďže trvalo dodávaný výkon max. 158 kW je spoločný pre obe verzie, majú aj podobnú energetickú spotrebu. To, čo spotrebu rozlišuje viac, je samotný dizajn karosérie, hmotnosť batérie a jej vplyv na aerodynamickú účinnosť. Zatiaľ čo SUV dosahuje priemerné spotreby 20,3 kWh/100 km vo verzii 50 quattro a 20,7 kWh/100 km vo verzii 55 quattro, SUV-kupé Sportback dosahuje 19,7 kWh/100 km vo verzii 50 quattro a 20,1 kWh/100 km vo verzii 55 quattro.
Pozoruhodné hodnoty vzhľadom na skutočnosti, že ide o vysokovýkonné SUV s inteligentným pohonom 4×4 a relatívne ťažkými trakčnými akumulátormi.
NÁŠ TIP – „Audi Q8 Sportback 50 e-tron S-line quattro“ podľa nášho názoru predstavuje ideálnu konfiguráciu z niekoľkých dôvodov. Po prvé, výbava S-line znamenite vylepšuje vonkajšiu estetiku SUV-kupé, ktoré považujeme za atraktívnejšie ako konvenčné SUV. Po druhé, verzia 50 quattro je síce z hľadiska parametrov slabšia, avšak trvale dodávaný výkon presne zodpovedá výkonnejšej verzii, a to 158 kW (215 koní). Cena tejto verzie je 79 260 eur.
Lak, kolesá, interiér a príplatková výbava
V cene verzie S-line je jeden základný lak, takzvaná sivá magnet. Metalické laky sú spoplatnené čiastkou 1 181 eur, za rovnakú cenu je v predaji aj metalízové lakovanie s perleťovým efektom. Nápadná červená metalíza soneira má špeciálne postavenie so špeciálnou cenou 2 024 eur. Vyberáme si krásnu hnedú metalízu madeira a pokračujeme výberom kolies.
Na výber sú bez akéhokoľvek doplatku hneď tri dizajny 20-palcových diskov a potom viacero príplatkových, vrátane 21- a 22-palcových z rodiny Audi Sport. My si vyberáme 22-palcové Audi Sport z ľahkých zliatin za 2 181 eur.
Dodajme, že ak chcete celú prednú masku čiernu, zabezpečí to balíček Optikpaket schwarz plus za 1 012 eur.
Interiér elektrického SUV si môžete prispôsobiť podľa svojho vkusu prostredníctvom 19 motívov, z ktorých je prvý základový bez príplatku. Ide o štandardné poťahy v látke a syntetickej koži, ktoré majú konzervatívne tvary aj štýly šitia. Pre náročnejších sú k dispozícii športové sedadlá s cenami od 2 289 eur alebo prvotriedne komfortné sedadlá s cenou 5 455,99 eur. V našej konfigurácii sme si vybrali Poťahy – v kombinácii koža/umelá koža vo farbe béžová perlmutt za 1 294 eur. Spolu s čalúnením sedadiel sa svetlé motívy využívajú aj na spodných častiach celej palubovky, vďaka čomu interiér pôsobí luxusnejším a čistejším dojmom. Ak by ste chceli interiér v štýle S-line, Audi si vypýta ďalších 600 eur.
Napriek pomerne bohatej základnej výbave stále existujú položky, ktoré v aute tohto rangu očakávame a sú v prípade Q8 Sportback e-tron príplatkové.
V prvom rade sú to Matrix LED svetlomety za 1 630 eur, head-up displej za 1 563 eur a kamerový systém (na výber je jednoduchá kamera za 529 eur alebo kamerový systém za 1 294 eur). Napokon si pre zlepšenie komfortu vyberáme predné klimatizované sedadlá za 900 eur, ktoré však nutne obnášajú aj ďalšie funkcie sedadiel – celkovo je teda príplatok 2 342 eur. Zvažujeme Audi phone box s bezdrôtovou nabíjačkou za 562 eur, ale napokon zhodnotíme, že radšej tento rozpočet minieme na Alarm s funkciou proti odtiahnutiu (540 eur). Pokračujeme výberom červených strmeňov kotúčových bŕzd za 450 eur. Zoznam príplatkových položiek je rozsiahly, viaceré sa vzájomne dopĺňajú alebo vylučujú, s konfigurátorom sa dá teda do sýtosti vyhrať.
Vo finále sa dostávame k cene 90 214 eur za východiskovú konfiguráciu Q8 Sportback 50 e-tron S-line quattro s početnými príplatkovými možnosťami. Exemplár s veľmi podobným exteriérom (až na digitálne spätné zrkadlá) napokon importér prezentuje priamo na produktovej stránke modelu Audi Q8 Sportback e-tron:
Všetky uvádzané ceny sú vrátane DPH a nezohľadňujú dodatočné náklady na prepravu, registráciu a ďalšie položky.
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Inzercia