Volvo vylepšilo modely C40 a XC40 Recharge: Pohon zadných kolies, dlhší dojazd a rýchlejšie nabíjanie
Podľa Volva sa zákazníci najčastejšie pýtajú na dojazd a rýchlo nabíjania. V oboch týchto ohľadoch sa teraz modely C40 Recharge a XC40 Recharge významne zlepšili.
Vydané Text: Erik Stríž (Editor príspevku)
![](https://autovinysk.b-cdn.net/wp-content/uploads/2023/01/08a0412f987df67ef27a1b1de11b1eab.jpg)
Volvo predĺžilo dojazd jeho elektrických SUV C40 Recharge a XC40 Recharge až o 60 kilometrov a ponúkajú tri nové pohonné jednotky.
Zaujímavosťou je, že do Volva sa po 25 rokoch vracia aj pohon zadných kolies, ktorý má svoje opodstatnenie práve v koncepcii elektrického pohonu.
Zadné kolesá v oboch modeloch poháňa elektrický motor s permanentnými magnetmi s max. výkonom 175 kW. Doteraz si zákazníci mohli zadovážiť verziu s pohonom predných kolies a max. výkonom 170 kW.
![](https://autovinysk.b-cdn.net/wp-content/uploads/2023/01/196df5f9d6944b70068c29b172d6bba0.jpg)
![](https://autovinysk.b-cdn.net/wp-content/uploads/2023/01/2f6355882e7e4c626698359f4c6411eb.jpg)
„V jednomotorovom modeli XC40 Recharge sa prenáša rovnaká kapacita akumulátora 69 kWh, ale vylepšenia v oblasti účinnosti chladenia zaisťujú, že teraz dokáže zabezpečiť dlhší dojazd, až do 460 kilometrov podľa skúšobného cyklu WLTP v porovnaní s doterajšími 425 kilometrami (WLTP),“ uvádza Volvo vo svojej tlačovej správe a pokračuje detailmi o modeli C40 Recharge: „Dojazd jednomotorovej verzie modelu C40 Recharge sa medzitým predĺžil z 438 kilometrov (WLTP) na 476 kilometrov. Nabíjanie z 10 na 80 percent trvá približne 34 minút.“
Na výber je tiež **konfigurácia s väčším akumulátorom a výkonnejším motorom** (max. 185 kW). Batéria s kapacitou 82 kWh predlžuje dojazd až na 515 km (XC40 Recharge) a 533 km v prípade C40 Recharge. Výkonnejší trakčný akumulátor umožňuje nabíjanie výkonom až 200 kW, jednosmerným prúdom (predtým maximálne 150 kW jednosmerným prúdom), takže nabíjanie z 10 na 80 percent trvá približne 28 minút.
![](https://autovinysk.b-cdn.net/wp-content/uploads/2023/01/f4bcc8f88b5f9c5f30a25ab440c615e1.jpg)
![](https://autovinysk.b-cdn.net/wp-content/uploads/2023/01/9008bfa5ccf50b50378420b15122c878.jpg)
Ďalej Volvo uvádza:
Z aktualizácií ťažia aj varianty s pohonom všetkých kolies, ktoré vykazujú ešte pôsobivejšie zlepšenie dojazdu. Predchádzajúce usporiadanie dvoch elektromotorov s výkonom 150 kW na prednej a zadnej náprave nahradil **interne vyvinutý e-motor s permanentným magnetom s výkonom 183 kW na zadnej náprave a nový asynchrónny elektromotor s výkonom 117 kW na prednej náprave**.
![](https://autovinysk.b-cdn.net/wp-content/uploads/2023/01/9ae59890cbf05880cdd79bf250efc34a.jpg)
Táto nová konfigurácia v spojení s akumulátorom s kapacitou 82 kWh a celkovým zlepšením účinnosti jeho chladenia je zárukou, že dvojmotorový model XC40 Recharge s pohonom všetkých kolies (Twin Motor AWD) teraz dosahuje dojazd až 500 kilometrov na jedno nabitie, čo je v porovnaní s predchádzajúcou verziou zlepšenie o 62 kilometrov. Dojazd dvojmotorového modelu C40 Recharge s pohonom všetkých kolies (Twin Motor AWD) sa predĺžil zo 451 kilometrov (WLTP) na 507 kilometrov.
### Novinky sa týkajú aj ďalších modelov
**Nová palubná nabíjačka vo vozidlách série 90 a 60**: V rámci ďalšej ponuky produktového portfólia značky Volvo sú plug-in hybridné modely sérií 90 a 60 vybavené novou dvojfázovou palubnou nabíjačkou, ktorá im umožňuje rýchlejšie nabíjanie (v závislosti od trhu). Nová palubná nabíjačka takmer zdvojnásobuje maximálnu kapacitu nabíjania týchto vozidiel na 6,4 kW.