Hrozí, že automobilový priemysel v Európe padne na kolená! Schyľuje sa k vojne s čínskymi konkurentmi, ktorí plánujú obsadiť európsky trh
Emisná norma EURO 7 núti európskych výrobcov automobilov investovať do technológie, ktorú Európska únia už stihla odpísať.
Vydané Text: Peter Orosz
**Tavares počas parížskeho autosalónu vyzval na zmiernenie európskeho zákazu áut vypúšťajúcich fosílne palivá od roku 2035,** pričom varoval, že ak budú autá so spaľovacím motorom zakázané skôr, ako budú dostupné cenovo dostupné elektrické vozidlá, dôjde k sociálnym nepokojom.
Na konferencii Automobilwoche Tavares predpovedal, že cenovo dostupné elektromobily na batérie sú ešte päť až šesť rokov vzdialené.
Na otázku, čo spoločnosť považuje za svoju najväčšiu výzvu v nadchádzajúcom roku, **poukázal na riziko zaostávania za Číňanmi ako na hlavný problém západných výrobcov automobilov.**
*„Ak sa máme niečoho báť, tak je to úpadok západného sveta. Musíme pracovať efektívnejšie, aby sme Číňanov porazili nielen v technológii, ale aj v kvalite, cene, službách… to je hlavný problém, ktorý máme pred sebou,“* povedal.
Bev, Carlos Tavares, Čína, Čínske Automobilky, Ekológia, Eu, Ev, Headline, Obchodná Vojna, Trh, Výroba, Značka
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!
Inzercia