Po drahom športovom aute radšej ani netúžte. Náklady na servis Mercedes-AMG One prekonávajú všetky medze
Na vysoké náklady na servis upozornil nemecký auto motor und sport, ktorý na Slovensku vychádza ako časopis auto motor a šport.
Vydané Text: Redakcia (s)
[Mercedes-AMG One sme podrobne rozobrali v samostatnom článku](https://www.autoviny.sk/novinky/123747/tisic-koni-a-7-stupnovy-manual-mercedes-amg-dosiahol-vrchol-vyrobil-hyperauto-urcene-na-cesty-s-technikou-z-f1), preto len stručne pripomeňme, že celkový systémový výkon závratných 782 kW (1 063 k) a maximálna rýchlosť je obmedzená na 352 km/h a akcelerácia 0-100 km/h prebehne už za 2,9 sekundy. Benzínový motor má pritom zdvihový objem valcov iba 1,6 litra, je to šesťvalec s usporiadaním do V a dokáže pracovať až do 11 000 otáčok za minútu. S ohľadom na tieto údaje je skoro šokujúce, že podľa štandardizovanej metodiky merania spotreby a emisií WLTP je kombinovaná spotreba len 8,7 l/100 km a na každý kilometer jazdy emituje iba 192 gramov oxidu uhličitého. Tieto fascinujúco nízke čísla spotreby a emisií sú možné len vďaka robustnému elektrickému pohonu, ktorý je nielen výkonný, ale najmä vysoko efektívny. Z malého akumulátora s kapacitou 8,4 kWh totiž dokáže čerpať energiu na 18,1 kilometra jazdy, jeho hlavnou úlohou je však zlepšovať dynamiku vozidla a jeho jazdné vlastnosti ako také.
4,7 metra dlhý Mercedes-AMG One zaujal zberateľov a bohatých nadšencov práve svojou technickou vyspelosťou, ktorá je na trhu cestných automobilov už za hranicou absurdnosti. Všetkých 275 exemplárov Mercedes-AMG One plánovaných na uvedenie na trh bolo vypredaných v štádiu prototypu, cena za kus bola od 2,75 milióna eur bez daní (v Nemecku je konečná cena s DPH od 3,27 milióna eur).
### Astronomické náklady na údržbu
Technická náročnosť Mercedesu-AMG One už spočiatku avizovala nákladnú a častú údržbu, no len málokto si vedel predstaviť rozsah reálnych nákladov na udržiavanie auta v riadnom technickom stave.
Podľa nemeckého magazínu [auto motor und sport](https://www.auto-motor-und-sport.de/neuheiten/mercedes-amg-project-one-probleme-verspaetung-2022-onboard-hockenheim/) je frekvencia štandardnej údržby hypercaru iba 5 000 km a k tomu každých 50 000 alebo raz za rok je potrebná generálna údržba s úplnou kontrolou všetkých komponentov.
V závislosti od miery opotrebenia jednotlivých komponentov môžu náklady na veľkú údržbu dosiahnuť až 850-tisíc eur! Auto motor und sport získal vyjadrenie „maximálne 850 000 eur“ od výrobcu. Mercedes-AMG však neprezradil, aké sú náklady na pravidelnú päťtisíckilometrovú kontrolu.
Ukazuje sa, že ak budete auto prevádzkovať naplno, po štyroch rokoch alebo 200-tisíc kilometroch náklady na jeho údržbu prekonajú maloobchodnú cenu vozidla, čo znamená, že úvodné riadky o výhodnosti kúpy auta ako investície strácajú opodstatnenie.
Na druhej strane je však potrebné podotknúť aj to, že s takýmto autom motorista nejazdí do práce ani na dovolenky. Má ho v zbierke ako klenot, ten odvážnejší ho niekoľkokrát nechá doviezť k motoristickému okruhu, kde absolvuje niekoľko desiatok kilometrov a potom ho vráti späť do garáže.
Hypersport, Hypersportove Auto, Mercedes, Mercedes Amg, Mercedes Amg One, Servis, Sportove Auto, Str, Údržba
Predstavujeme nový Qashqai
Nissan Qashqai sme si zamilovali všetci. Prémiové SUV je teraz za bezkonkurečnú cenu
Inzercia