Nie, PEUGEOT INCEPTION volant ešte má. Je však iný, pretože odhaľuje budúcnosť autopriemyslu

Automobilka Peugeot na technologickom veľtrhu CES 2023 odhalila koncepčný automobil Inception, ktorým demonštruje svoju víziu nie tak ďalekej budúcnosti osobných automobilov. Slovo inception pritom nachádza pôvod v latinčine a znamená *začiatok, počiatok*, čím chce výrobca poukázať na to, že sa osobné automobily budú musieť významnejšie zmeniť. Nepôjde však o zmeny, ktoré by boli príliš radikálne –… Prečítať celé
Vydané  Text: 
Automobilka Peugeot na technologickom veľtrhu CES 2023 odhalila koncepčný automobil Inception, ktorým demonštruje svoju víziu nie tak ďalekej budúcnosti osobných automobilov. Slovo inception pritom nachádza pôvod v latinčine a znamená *začiatok, počiatok*, čím chce výrobca poukázať na to, že sa osobné automobily budú musieť významnejšie zmeniť.
Nepôjde však o zmeny, ktoré by boli príliš radikálne – Peugeot Inception má stále štyri kolesá, kovovú karosériu, z ktorej vystupuje presklená kabína a vnútri je ešte stále volant. Práve volant sa v súvislosti s Peugeot Inception skloňuje často, niekde ste dokonca mohli čítať, že ho ani nemá. V skutočnosti koncept Peugeot Inception volant má, lenže sa dá odložiť a prenechať tak riadenie vozidla autopilotovi. Volant pritom využíva koncepciu steer-by-wire, takže nie je mechanicky prepojený s kolesami.
Automobil je poháňaný elektricky z trakčného akumulátora s max. kapacitou 100 kWh, značka uvádza dojazd na úrovni 800 km. Elektrická sieť pracuje s napätím 800 voltov, vďaka čomu je možné rýchle nabíjanie. Podľa prepočtov má byť za jedinú minútu nabíjania doplnený dojazd do 30 kilometrov a po piatich minútach nabíjania už vodič získa 150 km jazdy. Takto napísané to vôbec neznie zle. Pridanou hodnotou má byť tiež indukčné bezdrôtové nabíjanie batérie. Peugeot Inception poháňajú dva elektrické motory, každý na jednej náprave. Celkový výkon pohonného systému dosahuje 500 kW, akcelerácia z 0 na 100 km/h prebehne už za 3 sekundy alebo menej a priemerná spotreba energie pritom dosahuje 12,5 kWh/100 km.
Z technologického hľadiska je zaujímavé použitie technológie identifikácie vodiča pomocou umelej inteligencie s následnou aktiváciou jeho profilu; interiéru, ktorého farebná schéma sa mení podľa prostredia, v ktorom sa vozidlo nachádza; a tiež neutrálnej farby karosérie, ktorej odlesky sú závislé práve na farebnosti okolia.







Inzercia

Inzercia