VIDEO: Číňania neprestávajú udivovať! Predstavili obrovské SUV a hyperšport s neuveriteľnými schopnosťami

Čínske autá sú čoraz zaujímavejšie. Dokazuje to aj úplne nový značka YangWang, ktorá odhalila dvojicu áut, ktorých parametre sú viac než len úctyhodné.
Vydané  Text: 
V posledných rokoch sme svedkami obrovskej modelovej ofenzívy čínskych značiek. Ešte pred desiatimi alebo pätnástimi rokmi by sme si nevedeli predstaviť jazdiť po európskych cestách na aute vyrobenom v Číne. Dnes je však situácia diametrálne odlišná. Už aj v našej redakcii sa objavili čínske modely, ktoré majú tendenciu európskej konkurencii poriadne znepríjemniť jej výsostné postavenie. Navyše teraz Číňania prichádzajú s mohutným SUV a hyperšportom, ktorých schopnosti naozaj stoja za to.

TEST MG EHS: Čínsky plug-in hybrid nenecháva európsku konkurenciu chladnou. Aké je jeho dielenské spracovanie?

Otestovali sme čínsky plug-in hybrid MG EHS a prinášame vám naše dojmy. Má sa tradičná konkurencia začať obávať o svoje postavenie?

### Nováčik na trhu To, čo niektorým etablovaným výrobcom trvalo desiatky rokov, zvládli automobilky z Číny za omnoho kratší čas. Dôkazom je napríklad **čínsky gigant BYD, ktorý bol oficiálne založený len v januári 2003**. Za 20 rokov svojho pôsobenia sa dokázal prepracovať na svetovú špičku z pohľadu predaja elektromobilov, kedy len pred nedávnom dokázal z trónu zosadiť americkú Teslu. Teraz však spoločnosť BYD opäť poriadne prekvapila. Predstavila totiž značku YangWang zastrešujúcu prémiovú elektromobilitu. To však nie je ani zďaleka všetko. Pri príležitosti predstavenia novej subdivízie, totiž YangWang odhalil hneď dvojicu elektromobilov.
Logo značky YangWang
**Cieľom YangWang je predovšetkým zaujať náročných zákazníkov pokukujúcich po nemeckej prémiovej triede** v podaní Mercedes-Benz, BMW, Audi či Porsche. Číňania nenechali teda nič na náhodu a do boja proti Európe vyrazili s obrovským SUV s názvom U8 a hyperšportom s označením U9. ### YangWang U8 Prvý zmienený elektromobil je postavený na rebrinovom ráme pričom o pohon sa stará štvorica elektromotorov umiestnených na každom kolese. **Výkon takejto pohonnej sústavy udáva výrobca na viac ako 1 100 konských síl**. Krútiaci moment je ešte masívnejší. Jeho hodnota je viac než **1 600 Nm**. YangWang však o obrovskom SUV viac špecifikácií neprezradil. Údaje o dojazde, veľkosti batérie či rýchlosti dobíjania tak zatiaľ nepoznáme. **Čo je však známe, je, že YangWang U8 ponúkne pokročilé vektorovanie krútiaceho momentu**. Aj vďaka tomu dokáže vystreliť z 0 na 100 km/h už za 3 sekundy.
Spoločnosť okrem toho poodhalila aj niektoré zo schopností svojho SUV. Jednou z nich je napríklad **možnosť otáčania sa na mieste**. Podobné riešenie už pred časom prezentoval Mercedes-EQ pri príležitosti poodhaľovania modelu EQG. Okrem Mercedesu má rovnakú funkciu aj americký Rivian. Ďalšou zaujímavosťou je napríklad aj tzv. „**crab walk**“, kedy auto dokáže ísť bokom. Takouto funkciou sa pred časom prezentoval aj americký GMC HUMMER EV. Poslednou vychytávkou, ktorú YangWang počas prezentácie zverejnil, je **možnosť jazdy rýchlosťou až 120 km/h v prípade, že má auto defekt**. Viac informácií o tom, akým spôsobom dôjde k zaceleniu alebo práci s postihnutou pneumatikou, nevieme.
Aby toho nebolo málo, elektrická sústava auta má podporovať špeficikáciu IP68, čo by znamenalo, že **s autom je možné plávať na vode**. Rozmerovo sa nové SUV YangWang U8 radí nad svojho nemeckého konkurenta. Celkovo **na dĺžku meria 5 300 milimetrov**. **Rázvor náprav činí až 3 050 milimetrov**, čo je úctyhodná hodnota. **Cena za tohto obra by sa mala pohybovať na hranici jeden milión jüanov**, čo je približne 135-tisíc eur. ### Hyperšport YangWang U9 Druhou elektrizujúcou novinkou je hyperšport YangWang U9. Podobne ako U8, aj **model U9 spolieha na štvoricu elektromotorov umiestnených na každom kolese**. Celkový **výkon je však až 1 288 koní**. **Šprint na 100 km/h zvláda novinka za 2 sekundy**, pričom napríklad Rimac Nevera si s podobnou disciplínou poradí za 1,85 sekundy. Pre porovnanie, Elon Musk pri predstavení Tesla Roadster 2 uviedol, že elektrický hyperšport zvládne šprint z 0 na 60 mph už za 1,9 sekundy. Parametrami teda U9 poriadne podkúri svetovej konkurencii. Podobne to je aj dizajnom, ktorý je poriadne odvážny pri pohľade na obe autá od YangWang.
**Cenovka YangWang U9 ešte nebola oficiálne potvrdená**, no portál [InsideEVs](https://insideevs.com/news/629776/byd-launches-yangwang-u8-suv-u9-supercar/) uvádza, že zástupcovia automobilky hovorili o U9, ako o hyperšporte za milión jüanov. Tým by sa cena oboch modelov rovnala približne 135-tisíc eur. V porovnaní s Teslou Roadster alebo Rimac Nevera by to bol značný rozdiel. Dostupnosť oboch čínskych noviniek je nateraz otázna. Avšak je pravdepodobné, že sa už čoskoro objavia na tamojších cestách.




Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.




Inzercia

Inzercia