VW odhaľuje ID.7 sedan: Nástupca Passatu je viac luxusnou limuzínou, než bežným firemným autom

Na jedno nabitie má prejsť až 700 km.
Vydané  Text: 
### Elektrické sedany stierajú hranice medzi triedami Automobily karosérie sedan sú síce nesporne príťažlivé, avšak evidentne nie natoľko, aby boli schopné čeliť silnej konkurencii SUV a crossoverov. Elektické automobily poháňané batériami navyše už koncepcie umiestnenia akumulátora zvýhodňujú SUV a crossovery. Práve preto sa, paradoxne, elektrické sedany môžu stať lukratívnym priestorom pre automobilky. **Volkswagen predstavuje nový elektrický sedan ID.7, ktorý sme doteraz mohli poznať ako koncept ID.Aero**. Rozmermi a proporciami približne zodpovedá aktuálnemu modelu Passat, preto je považovaný za nástupcu ikonického firemného automobilu, ktorý medzičasom prišiel o karosársku verziu sedan a do výroby sa objednáva už iba ako kombi. Lenže sám výrobca uvádza, že ide skôr o luxusný sedan, luxusnú limuzínu. Volkswagen sa modelom ID.7 púšťa do časti trhu, ktorá nie je konkurenčne zaplnená, a tak **má veľmi dobré vyhliadky stať sa lídrom**. Ponuka elektrických sedanov je dnes pomerne chabá, tvoria ju automobily ako Tesla Model S, Lucid Air, spomína sa aj Hyundai Ioniq 6, hoci o ich vzájomnej konkurencii možno viesť polemiku. Potom tu máme prémiových výrobcov, ktorých cieľovka by mala byť celkom odlišná. Či aj bude, je otázne takisto. V najbližších rokoch by mohli európskymi predajmi s elektrickými sedanmi zatriasť ázijské automobilky, najmä tie čínske, ktoré už majú technológiu údajne zvládnutú dobre a Európa už pre jej emisné regulácie nepredstavuje problém. ### Nový Volkswagen ID.7, predtým ID.Aero Volkswagen odhalil ID.7 v kamufláži, ktorá síce skrýva detaily, ako napríklad tvary svetlometov, prednej masky a nárazníkov, odhaľuje však celkové proporcie vozidla a kľúčové tvary jeho karosérie. Zaujímavosťou maskovania je, že mení farbu v závislosti od uhla dopadajúceho svetla a keď sa na grafiku zahľadíte lepšie, rozpoznáte v nej QR kód. Ten sa nachádza na zadnom okne vozidla.
Podobnosť s konceptom ID.Aero je evidentná, očakávame preto, že aj po zrušení maskovania sa stretneme so známym dizajnom. Napokon, ten ID.Aero skutočne vyzerá pôsobivo. A nielen to, karoséria v tvare sedanu prospela aerodynamike, ktorá (pravdepodobne s ďalšími inováciami) umožňuje dojazd na jedno nabitie na úrovni až 700 km, a to už podľa metodiky WLTP. Ostatné technické údaje o pohone však zatiaľ Volkswagen neodhalil. Interiér však odhalený bol. Nie je prehnane minimalistický, ale dôraz dizajnérov na jednoduchosť je zrejmý, ID.7 teda pokračuje v nastolenom trende elektromobilov od Volkswagenu. Očakávame špičkové dielenské vyhotovenie, teda hodnotné materiály, materiálovú pestrosť, dôraz na ergonómiu používania ovládacích prvkov. Ak by sa zachoval aspoň štandard z VW ID.4 / ID.5, boli by sme veľmi spokojní – napriek tomu očakávame ešte trocha viac.
Volkswagen svojím najnovším modelom postavenom na modulárnej platforme pre elektromobily MEB zareagoval na spätnú väzbu od zákazníkov a zlepšil používateľskú skúsenosť. V ID.7 je tak hneď niekoľko inovácií štandardom: * nový koncept displeja * head-up displej s rozšírenou realitou * 38-centimetrová (15-palcová) obrazovka * digitálne ovládané vetracie otvory * osvetlené dotykové posúvače Nová klimatizácia má inteligentné vetracie otvory a ponúka množstvo nových funkcií. ID.7 napríklad dokáže rozpoznať, kedy sa vodič blíži s kľúčom, a môže začať chladiť interiér v horúcich letných dňoch alebo vyhrievať interiér v chladných dňoch predtým, ako vodič nastúpi do vozidla. Novo navrhnuté „inteligentné vzduchové otvory“ riadia prúdenie vzduchu a pohybujú sa, aby sa vzduch čo najrýchlejšie rozdelil na veľké plochy. Ak sú v aute pasažieri, vzduch môže smerovať rovno do karosérie alebo vetrať interiér nepriamo. Tieto funkcie sú vždy viditeľné na novom veľkom displeji a môžu byť aktivované a uložené individuálne pre každého užívateľa. Špeciálne požiadavky je možné aktivovať pomocou hlasových príkazov. Ak používateľ povie „Ahoj Volkswagen, mám studené ruky!“, ID.7 zareaguje spustením funkcie vyhrievania volantu. Teplý vzduch zároveň smeruje k rukám vodiča.
ID.7 pre európsky trh sa bude vyrábať v závode Volkswagen Emden, čím sa po ID.4 stane druhým tam vyrábaným vozidlom MEB. Predávať sa však bude aj v Číne a Severnej Amerike.







Inzercia

Inzercia