Kia prvýkrát verejne odhalila EV9 / Po FIFA World Cup 2022 pokračuje v podpore športu ako partner Australian Open 2023
Kia zachová iniciatívy kreatívneho zapojenia značky aj počas nadchádzajúceho turnaja Australian Open v roku 2023.
Vydané Text: Erik Stríž
**Obzvlášť veľký význam malo použitie modelu EV6 GT-Line**, ktorý sa stal historicky prvým plne elektrickým vozidlom Kia použitým na majstrovstvách sveta vo futbale. Okrem toho zohral aj ďalšiu dôležitú úlohu pri zastupovaní globálnych udržateľných aktivít spoločnosti Kia na Blízkom východe, kde sú ekologické vozidlá momentálne menej obľúbené.
Pri tejto príležitosti vyrobili spoločnosť Kia a federácia FIFA dokumentárny film „Road to Inspiration – presented by Kia“ (Cesta k inšpirácii – uvádza Kia), ktorý FIFA momentálne sprístupnila na svojej OTT platforme „FIFA+“. Vystupujú v ňom legendárni futbalisti, Francúz Mikaël Silvestre a Holanďan Nigel de Jong, ktorí pomáhajú medzinárodnému športovému moderátorovi Adamovi Huntovi orientovať sa v Katare s vozidlom EV6 GT-Line.
Okrem vozidiel, vďaka ktorým mohol byť turnaj neustále v pohybe, vystavila značka Kia vo svojom stánku „Ground of Inspiration“ (Pole inšpirácie) na festivale pre fanúšikov FIFA Fan Festival koncepčné vozidlo Kia EV9, ktoré prilákalo pozornosť tisícov futbalových fanúšikov. A hoci sa už predtým objavilo na autosalónoch v LA v roku 2021 a v Busane v roku 2022, **práve na majstrovstvách sveta to bolo prvýkrát, čo sa koncept budúceho vlajkového elektromobilu Kia EV9 takto otvorene prezentoval verejnosti**.
V oblastiach na aktiváciu značky v ďalších dejiskách svetového šampionátu sa ku konceptu EV9 pripojili aj ďalšie kultové modely Kia, napríklad EV6 GT, historicky najvýkonnejšie sériové vozidlo Kia s výkonom 576 koní a zrýchlením z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy, na štadióne Al Bayt Stadium či Sportage na štadióne Khalifa International Stadium.
Videli ich nielen milióny fanúšikov, ktorí navštívili turnaj, ale tiež 250 vybraných hostí z 39 krajín, ktorým Kia prostredníctvom programu „Road to Inspiration“ poskytla príležitosť pozrieť si niektorý zápas osobne. Týmito hosťami boli predajcovia, obchodní partneri, súčasní i potenciálni zákazníci. Okrem toho prizvala na majstrovstvá sveta 64 mladých futbalových talentov z približne 17 krajín, ktorí dostali na ihrisku jedinečnú príležitosť vystupovať ako nosiči oficiálnych lôpt pod značkou Kia.
Chang Sung Ryu, hlavný viceprezident a vedúci predaja subdivízie CX Design, poznamenal: „Úspech každého jedného aspektu majstrovstiev FIFA World Cup 2022 – počnúc aktiváciou značky Kia cez hladký priebeh turnaja až po tie najčarovnejšie a najpamätnejšie okamihy na ihrisku – závisí v konečnom dôsledku od jednotlivcov, ktorých poháňa inšpirácia stretnúť sa ako tím a dosiahnuť vyšší cieľ. Práve v tomto duchu teraz hľadíme dopredu na pretrvávajúci vplyv našich ostatných partnerstiev vo svete športu, ktoré prinášajú rôzne príležitosti zažiť prítomnosť a budúcnosť značky Kia.“
Po úspešnom zavŕšení svojho programu aktivácií na šampionáte FIFA World Cup 2022 sa pohľad spoločnosti Kia teraz upiera k budúcim významným športovým podujatiam a miestam s podobným globálnym dosahom. Svoj inšpiratívny a kreatívny obsah opätovne predstaví v januári 2023 na turnaji Australian Open.
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Inzercia