Rok 2023 bude ešte náročnejší, autopriemysel bude čeliť niekoľkým vážnym problémom, tvrdí finančný riaditeľ VW

Automobilka nechce zvyšovať ceny nových áut, radšej sa uskromní ona sama.
Vydané  Text: 
Finančný riaditeľ koncernu Volkswagen Arno Antlitz uviedol, že očakáva, že budúci rok bude „ešte náročnejší“ ako rok 2022. Inflácia a zhoršujúce sa ekonomické vyhliadky znížia dopyt po nových automobiloch, tvrdí. Antlitz vo štvrtok v rozhovore pre Bloomberg TV povedal, že VW bude musieť zlepšiť produktivitu a znížiť fixné náklady, pretože **automobilka nemôže plne preniesť prudko rastúce náklady na suroviny a energiu na spotrebiteľov**. Aj keď očakáva, že odvetvie bude naďalej rásť, Antlitz odhadol, že to bude v jednociferných číslach: „Očakávame malý rast v odvetví“, upresnil. Výrobcovia automobilov, ktorí **tento rok bojujú s pretrvávajúcim vážnym nedostatkom čipov a prudko stúpajúcimi vstupnými nákladmi do výroby**, sa spoliehajú na zmiernenie prekážok v budúcom roku. Podľa niektorých správ však situácia s nedostatkom čipov nebude úplne vyriešená a ani náklady na suroviny nebudú dosahovať úrovní spred rokov. Antlitz uviedol, že VW má stále plné objednávky, ktoré vytvárajú predpoklad dobrých predajov v prvej polovici budúceho roka. Keďže sa bude predávať viac áut, automobilka očakáva, že bude ťažšie preniesť zvýšené náklady z vyšších vstupných cien, povedal Antlitz. V súčanosti čelí koncern Volkswagen viacerým výzvam. Medzi najpálčivejšie úlohy aktuálneho vedenia patrí **riešenie problémov v softvérovej jednotke Cariad**, kde neúspechy spôsobili, že VW odložil kľúčový projekt elektromobilu Trinity minimálne o dva roky. Generálny riaditeľ Oliver Blume by mal dozornej rade predložiť aktualizáciu stavu svojich plánov vo štvrtok. Rýchlosť, akou môže jednotka Cariad od VW vyvíjať rôzne softvérové platformy, určí, ktoré elektromobily sa dajú vyrábať v ktorých továrňach, povedali ľudia oboznámení s touto záležitosťou pre [Automotive News Europe](https://europe.autonews.com/automakers/vw-expects-2023-be-more-difficult-2022). Antlitz ďalej v rozhovore pre Bloomberg TV povedal, že **Cariad je stále neoddeliteľnou súčasťou stratégie VW**. Dodal, že **jednou z najnáročnejších finančných prekážok pre automobilku je jej podnikanie s batériami** s veľkým množstvom počiatočných investícií. Divízia s názvom PowerCo by mala pokrývať šesť tovární len v Európe a mohla by byť ďalšou oblasťou pre VW, kde bude hľadať externé financovanie. Rovnako ako ostatné automobilky, vrátane Tesla a Mercedes-Benz, aj VW zápasí so zhoršujúcimi sa vyhliadkami v Číne, najväčšom svetovom trhu s elektromobilmi. VW minulý mesiac znížil svoj predajný cieľ o zhruba 14 percent, zatiaľ čo [Mercedes znížil ceny](https://www.autoviny.sk/novinky/124214/neuveritelne-skutocnostou-mercedes-kvoli-agresivnej-cinskej-konkurencii-znizil-ceny-az-o-32-tisic-eur-cinske-znacky-na-domacom-trhu-dominuju) a Tesla zastavila výrobu svojho Modelu Y v Šanghaji.

Neuveriteľné skutočnosťou: Mercedes kvôli agresívnej čínskej konkurencii znížil ceny až o 32-tisíc eur, čínske značky na domácom trhu dominujú

Situácia na čínskom trhu sa vyvíja v prospech domácich výrobcov, hoci aj na úkor bezpečnosti a spoľahlivosti.

### Prečo sú nové autá drahšie a čaká sa na ne? Ceny nových automobilov rastú z viacerých dôvodov. Má sa za to, že za ne môže všeobecne stúpajúca inflácia, stále vyššie mzdy zamestnancov a cien služieb, výpadky vo výrobe kvôli ochoreniam (najmä COVID-19), samozrejme vojna Ruska na Ukrajine a tiež pretrvávajúci nedostatok surovín a komponentov potrebných pre výrobu. Napriek tomu sa má za to, že automobilky práve zažívajú svoje zlaté časy, pretože majú dostatok objednávok na dlhý časový horizont, záujem o nové autá je veľký a zákazníci sú ochotní platiť viac. Situácia dospela do štádia, kedy sa na mnohé automobily čaká viac ako 12 mesiacov, avšak ukazuje sa, že zákazníci sú ochotní tieto dodacie lehoty strpieť. Lenže takto to vyzerá najmä v Európe. Čína sa pasuje s iným „problémom“, sú ním prebytky nových elektromobilov od rôznych výrobcov s agresívnymi cenami.







Inzercia

Inzercia