Hyundai Ioniq 6: Slovenské ceny, výbavy a pohony. Vybrali sme ideálnu konfiguráciu
Vyzerá ako retrofuturistický koncept, no už niekoľko týždňov má slovenské ceny a čochvíľa bude brázdiť aj naše cesty.
Vydané Text: Erik Stríž
Začnime od začiatku – základnej výbavy. Ioniq 6 v cenníkoch figuruje od akciových 46 490 eur, čo je stupeň výbavy Family. Bez zľavy by bol drahší o 1 500 eur.
Už v tejto základnej výbave máte na výber z dvoch motorizácií, a to **pohon zadných kolies s max. výkonom 111 kW (151 koní) s 53 kWh batériou**,
alebo takisto **zadnokolku s max. výkonom 168 kW (228 k) a 77,4 kWh batériou** (+5000 €).
**Najvyššia motorizácia 4×4 / 239 kW (325 k) / 77,4 kWh** je dostupná od druhého stupňa výbavy Style (+2350 €) za doplatok 9-tisíc eur.
**Sumár základnej výbavy Family (od 46 490 €)** je vskutku pozoruhodný, ide o napríklad nasledovné položky:
* výber jazdného režimu Drive Mode
* 10,5 kW trojfázová palubná nabíjačka
* 18″ zliatinové disky kolies
* všetky svetlomety sú LED, automatické zapínanie/vypínanie, svetelný a dažďový senzor
* Elektricky ovládané dvere batožinového priestoru – Smart Tailgate
* Zapustené vonkajšie kľučky dverí vo farbe karosérie – manuálne
* Systém na automatické udržanie vozidla v jazdnom pruhu LKA aj Systém na nasledovanie jazdného pruhu LFA
* Vyhrievanie predných sedadiel a volantu
* Prístrojová doska Supervision s 12,3″ farebným displejom
* Tepelné čerpadlo slúžiace na ohrev interiéru
* Automatická klimatizácia
* Adaptívny tempomat s funkciou „auto stop a štart“
* Zadné parkovacie senzory a parkovacia kamera
* Systém autonómneho núdzového brzdenia FCA 1.5 s ochranou chodcov a cyklistov
* Smart Pack (inteligentný kľúč so štartovacím tlačidlom na prístrojovej doske, centrálne zamykanie, imobilizér, alarm)
* Integrovaná navigácia s 12,3″ farebným LCD a služby Apple CarPlay/Android Auto/Bluelink/Live Services
* rádio s DAB, 6 reproduktorov
**Vyššia výbava Style (od 48 840 €)** už obsahuje aj:
* Inteligentné predné FULL LED projektorové smetlomety (IFS) s funkciou adaptívneho diaľkového svietenia
* Systém autonómneho núdzového brzdenia FCA 2 s ochranou chodcov a cyklistov, autonómne núdzové brzdenie pri odbočovaní vľavo FCA-JT/pri vozidlách približujúcich sa v priečnom smere FCA-JC Asistent automatického úhybného riadenia pri vyhýbaní sa protiiducemu vozidlu LO, súbežne idúcemu vozidlu LS a asistent automatického úhybného riadenia pri strete s chodcom ESA
* Asistent na monitorovanie mŕtveho uhla BCA a asistent na upozornenie na vozidlá približujúce sa v priečnom smere pri cúvaní RCCA
* Vyhrievanie predných aj zadných sedadiel
* Elektricky nastaviteľné sedadlo vodiča
* Dvojfarebné ambientné podsvietenie interiéru – citlivé na rýchlosť vozidla
* Solárne sklá a tónované sklá zadných okien / zatmavené sklá zadných okien
* Bezdrôtové nabíjanie mobilného telefónu
* Predné aj zadné parkovacie senzory, kamera
**Najvyššia výbava Premium** si žiada príplatok až 13 500 € (celkom od 59 990 €), spolu s vyššie uvedenými položkami obsahuje aj:
* automatické zapustené vonkajšie kľučky dverí vo farbe karosérie
* 20-palcové zliatinové disky kolies
* Head-up displej s rozšírenou realitou
* 360-stupňový kamerový systém
* V2L Pack (exteriérová elektrická zásuvka V2L s napätím 220 V pre zariadenia s príkonom do 3,6 kW)
* Premium Pack (el. ovládané relaxačné predné sedadlá s pamäťou)
* Kovové pedále, vnútorné lakované kľučky dverí
* Kožené čalúnenie sedadiel s ventiláciou predných sedadiel
* audiosystém BOSE s 8 reproduktormi
V cene je iba jeden lak karosérie, takzvaná launchovacia modrá Byte Blue, ostatné sú v predaji za doplatok 760 €, matné laky Gravity Gold a Nocturne Gray sú za 1090 €.
Pre stupeň výbavy je k dispozícii iba látkové čierne čalúnenie interiéru, volant je kožený už v základe.
Vo výbave Premium už je na výber aj svetlosivé kožené čalúnenie (zadarmo), Techno Pack za 1300 € s digitálnym spätným zrkadlom či panoramatické strešné okno za 1200 €.
### Ideálna konfigurácia? Nemusí to byť ani stredná cesta.
Určite by sme našli uplatnenie pre V2L Pack, head-up displej, 360° parkovací systém, ale domnievame sa, že už výbava Style je dostatočne hodnotná na to, aby si vyhovovala aj náročnejšiemu zákazníkovi.
Možno vás prekvapí aj náš názor na verziu pohonu. Verzia s pohonom 4×4 a max. výkonom 239 kW je nepochybne atraktívna, najmä v kombinácii s výkonnejším akumulátorom s kapacitou 77,4 kWh, avšak už základový pohon zadných kolies s max. výkonom 111 kW a 53 kWh batériou považujeme za optimálnu voľbu. Samozrejme, že záleží na preferenciách zákazníka a na tom, či má dosť veľký rozpočet, aby si priplatil rovných päťtisíc eur za výkonnejší motor a väčšiu batériu (168 kW/77,4 kWh).
**Konfigurácia IONIQ 6 Style 111 kW 53 kWh** v súčasnosti podľa konfigurátora vychádza na cenníkových 50 340 €, respektíve o 1 500 eur menej kvôli akcii. Výkonnejší variant s väčšou batériou by si vyžiadal príplatok 5 000 eur.
V našich úvahách však vychádzame iba z technických údajov a cenníkov. Tešíme sa na prvé skúsenosti s Hyundai Ioniq 6, aby sme si mohli naše hodnotenie overiť.
Bev, Ecomoto, Ecomoto.sk, Elektro, Ev, Hyundai, Hyundai Ioniq 6, Ioniq 6, Poradca, Poradca Pri Kúpe, Str
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Predstavujeme nový Qashqai
Nissan Qashqai sme si zamilovali všetci. Prémiové SUV je teraz za bezkonkurečnú cenu
Inzercia