Zvykli sme si kritizovať vysoké ceny nových automobilov, avšak môžeme byť radi, že nežijeme napríklad v Holandsku. Cenový rozdiel na rovnakom modeli je doslova šialený.
### Ešte výkonnejší V8 4.0 TFSI Biturbo
Koncom minulého mesiaca značka AUDI predstavila dve nové verzie modelov A6 a A7. Ide o výkonnostné modely RS6 Avant Performance a RS7 Sportback Performance.
Čo odlišuje RS6 a RS7 vo výbave Performance od bežných verzií RS? „Performance“ u Audi znamená v prvom rade vyšší výkon. Väčšie turbodúchadlá a zvýšenie prepĺňacieho tlaku z 2,4 na 2,6 baru umožnili zvýšenie výkonu motora V8 4.0 TFSI Biturbo o 22 kW (30 k) a maximálneho krútiaceho momentu o 50 newtonmetrov oproti modelom RS 6 Avant a RS 7 Sportback.
Výkon tým vzrástol zo 441 kW (600 k) na 463 kW (630 k) a maximálny krútiaci moment z 800 na 850 newtonmetrov. 8-stupňová automatická prevodovka tiptronic s hydrodynamickým meničom krútiaceho momentu prenáša silu motora 4.0 TFSI na systém permanentného pohonu všetkých kolies quattro.
AUDI RS7 Sportback Performance (2023)
### Zmeny na podvozku
Mechanický medzinápravový diferenciál rozdeľuje krútiaci moment v pomere 40 : 60 percent na prednú a zadnú nápravu, no podľa okolností dokáže preniesť až do 70 percent dopredu a až do 85 percent dozadu. Optimalizovaný samosvorný medzinápravový diferenciál je ľahší a kompaktnejší, znižuje nedotáčavosť vozidla predovšetkým v hraničnej oblasti.
Modely performance vyšprintujú z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy, čo predstavuje zlepšenie oproti základným modelom o 0,2 sekundy. Okrem toho výrobca ušetril 8 kg hmotnosti, automobily majú novú akustiku a „redukované tlmenie“, ako uvádza Audi vo svojej tlačovej správe.
AUDI RS6 Avant Performance (2023)
Vodič má na výber až 6 jazdných režimov: efficiency, comfort, auto, dynamic, ako aj dva individuálne konfigurovateľné režimy, špecifické pre modely RS – „RS1“ a „RS2“. Dobiehanie bez motora sa automaticky aktivuje iba pri režime efficiency – v rýchlosti do 160 km/h sa spaľovací motor po uvoľnení pedála akcelerátora vypne a vozidlo dobieha bez spotreby paliva alebo brzdenia motorom, teda plachtí.
K sériovému vybaveniu modelov RS 6 Avant performance a RS 7 performance patrí RS – Dynamikpaket. Zahŕňa zvýšenie maximálnej rýchlosti na 280 km/h, dynamické riadenie všetkých kolies so špecifickým softvérovým prispôsobením RS, ktoré vodiča podporuje aktívnymi zásahmi na prednej a zadnej náprave, ako aj športový diferenciál zadnej nápravy.
AUDI RS7 Sportback Performance (2023)
Vozidlá štandardne jazdia na 21-palcových diskoch odlievaných z ľahkej zliatiny s 10-lúčovým hviezdicovým dizajnom s pneumatikami 275/35 R 21. K dispozícii sú aj 22-palcové disky. Tieto disky sú vyrobené náročným spôsobom – vykované z ľahkej zliatiny a vyfrézované a ľahšie približne o 5 kilogramov. Vďaka celkovému zníženiu neodpružených hmôt o 20 kg má vozidlo lepšiu reakciu na riadenie. K 22″ diskom sú dodávané pneumatiky Continental „Sport Contact 7“.
Audi RS 6 Avant Performance má pohotovostnú hmotnosť 2090 kg, RS 7 Sportback Performance 2065 kg.
AUDI RS6 AVANT Performance (2023)
### Ceny a dostupnosť
Od 8. decembra sa Audi RS 6 Avant performance a Audi RS 7 Sportback performance dajú objednať za cenu od 135 000 €.
Zaujímavosťou je, že napríklad v Holandsku sa tieto modely predávajú za podstatne vyššie ceny. Audi si za Audi RS6 Avant Performance pýta 213 942 € a za kľúče od Audi RS7 Sportback Performance až 218 808 €.
([zdroj](https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/audi-rs6-avant-en-rs7-sportback-performance-naar-nederland/)).
AUTOVINY.SK » Aktuality » Oplatia sa kúpiť. Výkonnostné AUDI RS6 Avant a RS7 Sportback Performance u nás kúpite o 79-tisíc lacnejšie ako v zahraničí
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk