Nemecký Volkswagen vypočul želania zákazníkov. Do modernizovaného ID.3 zahrnie hneď niekoľko vylepšení, ktoré sú priamou odpoveďou na požiadavky majiteľov jeho áut.
Po troch rokoch na trhu prišiel čas na modernizáciu obľúbeného elektrického auta od Volkswagenu. Elektromobil ID.3 stál na počiatku modelovej ofenzívy rodiny ID. a dnes patrí k dôležitým autám v ponuke nemeckej automobilky. Jar 2023 sa bude niesť v znamení jeho modernizácie. Volkswagen si však na nej dal poriadne záležať a zahrnul do nej aj viacero pripomienok jeho majiteľov. Dá sa povedať, že ID.3 výrazne dospeje a sústredí sa aj na vylepšenie materiálového vyhotovenia interiéru.
### S ohľadom na prosby zákazníkov
Modernizovaný VW ID.3 bude stáť opäť na platforme MEB. Tú podľa tlačovej správy automobilky už aktuálne využíva viac ako pol milióna áut. **Volkswagen kvôli produkcii modernizovaného ID.3 rozšíri aj svoje výrobné kapacity zamerané na tento model**. Po novom bude okrem továrni v Zwickau a v Drážďanoch schádzať z výrobných liniek aj **v domovskom Wolfsburgu**. Cieľom má byť uspokojenie vysokého dopytu po tomto vozidle.
Zadných partií sa modernizácia dotkne len nepatrne. Dojazd by sa mal zlepšiť približne o 2%.
„*Nový ID.3 demonštruje náš záväzok ku kvalite, dizajnu a udržateľnosti. Dizajn dozrel a vylepšili sme aj materiály použité v interiéri. Potreby našich zákazníkov sú pre nás vždy prvoradé. Pozorne preto počúvame a zameriavame sa na prispôsobenie portfólia produktov ich požiadavkám,*“ uvádza Imelda Labbé, členka predstavenstva Volkswagen pre predaj, marketing a popredajný servis.
Po týždni strávenom s prvorodeným modelom novej elektrickej platformy Volkswagenu sa do auta s konvenčným motorom presadá ťažko.
### Nový softvér a možnosti nabíjania
Vývojový tím nemeckej automobilky sa pri tvorbe modernizovaného ID.3 zameral predovšetkým na návrhy svojich zákazníkov s cieľom zlepšiť produkt a taktiež rozšíriť balíček základnej výbavy. **Nový ID.3 bude vybavený najnovším softvérom zlepšujúcim výkon systému, ktorý je navyše schopný inštalovať aktualizácie na diaľku**. Štandardná výbava sa rozšíri o **nový 12-palcový centrálny displej infotainmentu, odnímateľnú podlahu batožinového priestoru či dvojicu držiakov na nápoje v stredovej konzole**.
Interiér bude v znamení nových materiálov a kvlaitnejšieho spracovania. Kožený volant už viac nebude potiahnutý kožou, ale jej náhradou v porovnateľnej kvalite. Zlepší sa aj dostupnosť niektorých ovládacích prvkov. Z prvých nákresov sa zdá, že dotykové ovládanie klimatizácie a hlasitosti infotainmentu bude konečne podsvietené. Novinkou bude aj veľký 12-placový displej multimediálneho systému.
**Pribudnú aj funkcie Plug&Charge či inteligentný plánovač trasy, ktoré z mestského elektromobilu urobia inteligentnejší a priateľskejší produkt**. „*Súčasťou nášho poslania vo Volkswagene je ponúkať najmodernejšie technológie a inovácie vo všetkých modeloch, vrátane kompaktných vozidiel. Napríklad pokiaľ ide o pohodlie a nové asistenčné systémy, chceme urobiť ďalší krok vopred na ceste k vysoko automatizovanej jazde s využitím Swarm Data a najnovšieho Travel Assist,*“ uvádza Kai Grünitz, člen predstavenstva Volkswagen zodpovedný za vývoj.
Pozreli sme sa na zúbok Volkswagenu ID.4 GTX. Je označenie GTX elektrickým ekvivalentom GTI alebo ide skôr o marketing?
Nemeckí zákazníci si môžu modernizovaný ID.3 objednať už od 1. decembra vo forme prekonfigurovaných výbav Life, Bussines, Style, Max a Tour. **Štartovacia cena nového ID.3 je na nemeckom trhu 43 995 eur**. Zákazníci, ktorý si elektromobil objednajú teraz, ho dostanú až v poslednom štvrťroku 2023.
Oneskorenie dodávok je spôsobené predovšetkým aktuálnou situáciu v oblasti dodávok polovodičov a stále existujúcim veľkým množstvom nevybavených objednávok, uvádza Volkswagen vo svojej [tlačovej správe](https://www.volkswagen-newsroom.com/en/press-releases/the-new-id3-is-ready-and-raring-to-go-15348/).
Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.