Neuveriteľné skutočnosťou: Mercedes kvôli agresívnej čínskej konkurencii znížil ceny až o 32-tisíc eur, čínske značky na domácom trhu dominujú

Situácia na čínskom trhu sa vyvíja v prospech domácich výrobcov, hoci aj na úkor bezpečnosti a spoľahlivosti.
Vydané  Text: 
### Prečo sú nové autá drahšie a čaká sa na ne? Ceny nových automobilov rastú z viacerých dôvodov. Má sa za to, že za ne môže všeobecne stúpajúca inflácia, stále vyššie mzdy zamestnancov a cien služieb, výpadky vo výrobe kvôli ochoreniam (najmä COVID-19), samozrejme vojna Ruska na Ukrajine a tiež pretrvávajúci nedostatok surovín a komponentov potrebných pre výrobu. Napriek tomu sa má za to, že automobilky práve zažívajú svoje zlaté časy, pretože majú dostatok objednávok na dlhý časový horizont, záujem o nové autá je veľký a zákazníci sú ochotní platiť viac. Situácia dospela do štádia, kedy sa na mnohé automobily čaká viac ako 12 mesiacov, avšak ukazuje sa, že zákazníci sú ochotní tieto dodacie lehoty strpieť. Lenže takto to vyzerá najmä v Európe. Čína sa pasuje s iným „problémom“, sú ním prebytky nových elektromobilov od rôznych výrobcov s agresívnymi cenami. ### Zníženie cien modelov EQS a EQE Ako uvádza denník [Automotive News Europe](https://europe.autonews.com/automakers/mercedes-cuts-china-ev-prices-33000-sales-lag), Mercedes-Benz znížil ceny dvoch modelov elektrických áut v Číne až o v prepočte takmer 32-tisíc eur, keďže ostrá konkurencia na najväčšom trhu s elektrickými vozidlami na svete ovplyvňuje predaj. Automobilka vo vyhlásení na svojej webovej stránke v utorok uviedla, že od stredy znižuje ceny niektorých modelov zo svojho radu EQ a že zákazníkom, ktorí si nedávno kúpili autá, poskytne dotácie. Zníženie sa zdalo byť okamžité, elektrický sedan EQE na čínskej webovej stránke Mercedesu už v stredu ráno figuroval za 478 000 juanov (64 870 €), v porovnaní s 528 000 juanmi (71 625 €) v utorok. Model luxusnej limuzíny EQS od stredy stojí 956 000 juanov (predtým 1,19 milióna juanov), čo zodpovedá zníženiu o približne 32-tisíc eur.
### Čínske automobilky jednoznačne vedú. Zatiaľ v Číne, na rade je však aj Európa Mercedes robí škrty, pretože predaje v Číne sú podľa ľudí oboznámených s plánmi spoločnosti sklamaním, uvádza vyššie zmienený denník. Niektorí predajcovia už robili propagačné akcie, aby sa pokúsili zvýšiť predaj, pričom dodávky EQS občas klesli až na 100 za mesiac, uviedli zdroje. Vo vyhlásení pre Bloomberg News Mercedes uviedol, že špičkový segment elektrických vozidiel v Číne sa stále vyvíja, najmä pre autá s cenou nad 1 milión juanov, v prepočte (135 617 €). Zahraničné a staršie automobilové značky zaostávajú za rastúcimi miestnymi automobilkami v Číne, pričom domáce automobilky predstavujú takmer 80 percent predaja elektrických vozidiel (01-07/2022, podľa China Passenger Car Association). Podľa údajov Čínskeho automobilového technologického a výskumného centra predal Mercedes v krajine od januára do júla približne 8 800 elektromobilov vrátane lacnejších modelov EQA, EQB a EQC. Naopak, čínsky gigant BYD, ktorý sa zameriava skôr na cenovo dostupnejšie vozidlá, predal len v októbri takmer 220 000 elektromobilov.

PRVÝ TEST Mercedes EQE: Jedno auto, dve verzie, dva svety

Prvé jazdy s Mercedesom EQE ukázali, že elektromobilita je zábavná a má obrovský potenciál. Dojazd až takmer 640 kilometrov na jedno nabitie je zase silným lákadlom aj pre ľudí, ktorí doteraz nad elektrickým autom ohŕňali nos.







Inzercia

Inzercia